Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD etter raid0 oppsett


Anbefalte innlegg

Hva jeg gjorde.

 

- Laget ett image av disken med windows 7 sin egen image back tool(husker ikke navn) på en tom HDD

 

- Formaterte SSDen med OSet på

 

- Satte i den nye SSDen og satt dem i raid0

 

- Startet windows repair og overførte imaget fra tidligere, uten noen problemer.

 

Men nå når jeg starter maskinen får jeg blå skjerm når jeg kommer til loggin menyen. Jeg enteopp med å bare formatere igjen og instalere windows på nytt.

 

Det jeg lurer på er om det finnes andre programmer som kan lage et image på nytt så jeg kan prøve dette igjen? Og om det er noen grunn til å ta SDDene ut av raid og få på plass det gamle imaget og prøve igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mistenker at du opprettet imaget uten at kontrolleren som disken var koblet til var satt til RAID mode, men heller AHCI eller iDE og dermed ble det tull med diskkontroll-driverene windows hadde installert mot hva som ble realitet når du du endret fra AHCI/IDE til raid og satte diskene i raid.

 

Hvis du ville at dette skullle ha fungert burde du ha hatt kontrolleren satt til raid uten å ha konfigurert noen raidenheter, deretter tatt image og deretter satt i ny disk og konfigurere de sammen i raid før du tok en image recovery.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...