Gå til innhold

Markedsføring?


Tingskjer

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en 23 år gammel mann som har fullført medier og kommunikasjon VK1 - VK3 (generell studiekompetanse) og har drevet med grafisk design på privat basis i 7 år. Jobber nå som rørleggerlærling men føler jeg har valgt ganske feil yrke og at jeg ikke hører hjemme i yrket. Jeg kunne godt se for meg en framtid som markedsfører, en som inspirerer bedrifter og kunder til videreutvikling, modernisering og andre tjenester en markedsfører kan tilby.

Prøvd og lese meg litt opp på hva en markedsfører gjør, hvilke oppgaver man har i hverdagen etc, men uten særlig hell!

 

Har noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt svar på av dere der ut i verdensveven!

- Er det vanskelig og komme inn hvis man har generell studiekompetanse?

- Hvordan er studiet?

- Hvilke typer jobber får man etter fullført bachelor? Arbeidsoppgaver?

- Lønn?

 

Hadde vært veldig greit og vite disse tingene for at jeg kan ta en avgjørelse på om det tryggeste vil være å fortsette som rørlegger, eller prøve å utdanne meg innen noe som faktisk intereserer meg!

 

Ha en fortsatt fin kveld, god helg og sist men ikke minst GOD JUL! :)

Endret av luuund89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan prøve å svare deg på deg et par av spørsmålene!

 

-Er det vanskelig å komme inn hvis man har generell studiekompetanse?

På Høskolen i Telemark kan man studere markedsføring, og dette kommer man inn på uten noe høyere krav enn generell studiekompetanse. Er usikker på hva kravet for antall poeng er!

 

-Hvordan er studiet?

Går selv eiendomsmegling, og vi har tre timer markedsføring pr uke. Vi jobber mye med kommunikasjonsmodeller, ulike begreper (BCG-modellen, AIDA, de fire P'ene, adapsjonsprosessen osv), og vi lærer mye om hvordan påvirke målgrupper. Har hatt en gjesteforeleser fra Island, og han var meget flink!

 

De tre resterende spørsmålene kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg vil tro at litt flittig Google-søking gjør mye for deg.

Endret av Pindsle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...