Gå til innhold

Opptak TMBN


Syn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Opptaksrunden for i år er avsluttet - man ville da hatt opptak rundtom nå, og begynt i jobb 1. januar på halvtårskontrakt frem til grunnperioden i juni. Dersom man da bestod grunnperioden ville man fått tilbud om treårskontrakt.

 

Ny søknadsfrist og ny opptaksrunde er ikke lagt ut enda, bortsett fra at det er på våren 2013. I fjor var det vel rundtom 1. mars som var søknadsfrist, og opptaket gikk man-fre en uke i mai - så vil tro det er noe lignende i 2013. Kommer du gjennom opptaket starter du på grunnperioden i juni, og får tilbud om treårskontrakt dersom du består denne.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Så du sier det allerede har vært et opptak for start like etter juletider? Dette har ikke jeg hørt noe om, og det siste jeg hørte var at FOS vinter ville fungere som opptak for de som for eksempel dimmer fra 2.bn, KESK og Garden til jul

Og det angående halvtårskontrakt frem til grunnperiode er bare tull. Noe som har blitt praktisert i det siste er at de som begynner rett etter jul ikke gjennomgår noen felles grunnperiode for nye grenaderer, men tar læringa rett i avdeling.

Dessuten lever man på nåde de første 6 månedene, man trenger ikke halvtårskontrakter. Driter man seg totalt ut i løpet av de første 6 månedene, eller er komplett udugelig, kan man på sparken på dagen fordi man ikke fungerer i stilling.


Tips til trådstarter: Er du i FGTJ, ta opp saken med ledende befal. Er du ikke inne til FGTJ, ring VPV 03003

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Så du sier det allerede har vært et opptak for start like etter juletider? Dette har ikke jeg hørt noe om, og det siste jeg hørte var at FOS vinter ville fungere som opptak for de som for eksempel dimmer fra 2.bn, KESK og Garden til jul

 

Og det angående halvtårskontrakt frem til grunnperiode er bare tull. Noe som har blitt praktisert i det siste er at de som begynner rett etter jul ikke gjennomgår noen felles grunnperiode for nye grenaderer, men tar læringa rett i avdeling.

 

Dessuten lever man på nåde de første 6 månedene, man trenger ikke halvtårskontrakter. Driter man seg totalt ut i løpet av de første 6 månedene, eller er komplett udugelig, kan man på sparken på dagen fordi man ikke fungerer i stilling.

 

 

Tips til trådstarter: Er du i FGTJ, ta opp saken med ledende befal. Er du ikke inne til FGTJ, ring VPV 03003

 

Godt mulig at dette er utfaset eller at de som du sier benytter seg av den 6-månedersen som juridisk grunnlag for å kvitte seg med folk - men jeg vet 100% at flere grenaderer ble sendt på grunnperiode - hvorav blant annet en fra TMBN ikke taklet mestringen og mistet jobben derav. Og jeg snakker nå ikke om vordende grenaderer, men faktiske grenaderer som hadde jobbet siden januar. En del grenaderer som ble ansatt sommeren 2011 og nyåret 2012 ble sendt på grunnperioden som var i juni, uavhengig av avdeling de kom fra.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

.Ok, de jeg kjenner til som begynte på nyåret 2012, måtta ta mestringa, men ikke delta på selve grunnperioden. Har hørt om en person som ikke klarte mestringa etter 6 måneder, og fikk sparken pga det, men ikke fra den avdelinga jeg kjenner til. Ser dog ikke vitsen med å delta på full grunnperiode, etter 6 måneder med praksis i tropp, men det er bare meg

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Ok, de jeg kjenner til som begynte på nyåret 2012, måtta ta mestringa, men ikke delta på selve grunnperioden. Har hørt om en person som ikke klarte mestringa etter 6 måneder, og fikk sparken pga det, men ikke fra den avdelinga jeg kjenner til. Ser dog ikke vitsen med å delta på full grunnperiode, etter 6 måneder med praksis i tropp, men det er bare meg

 

Ja, det er nok bare deg. Det var et titalls grenaderer som begynnte i TMBN i januar 2012 (til og med noen som begynnte i august 2011), som måtte delta på hele grunnkurset i sommer, og det var mer enn én av disse som måtte si opp etter mestringsøvelsen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...