Gå til innhold

[Løst] Jobb søker


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en 14 år gammel gutt som ønsker å skaffe meg en jobb på fritiden.

jeg har prøvd å gå med Dagbladet på Søndager, jeg gikk ca 1 time og fikk inn 40kr. dette var allt for lite så jeg sluttet.

 

nå vil jeg helst ha en jobb inne i en butikk eller noe lignende. jeg trenger tips om hvor jeg kan jobbe, og hvordan jeg har best mulig sjanse til å få jobben.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Hei. Jeg er en 14 år gammel gutt som ønsker å skaffe meg en jobb på fritiden.

jeg har prøvd å gå med Dagbladet på Søndager, jeg gikk ca 1 time og fikk inn 40kr. dette var allt for lite så jeg sluttet.

 

nå vil jeg helst ha en jobb inne i en butikk eller noe lignende. jeg trenger tips om hvor jeg kan jobbe, og hvordan jeg har best mulig sjanse til å få jobben.

 

Hør nå her - du er fjorten år, og har ingen mangler ... (et hode, to armer og forhåpentligvis to ben). Det du gjør er å gå med avisen et par søndager til, men ved hver hustand du kommer til, skal du spørre de som bor der, om de kjenner til noen ledige jobber, eller kjenner noen som kjenner noen osv...

 

Da blir du oppfattet som en moden og ansvarsfull tenåring, og du får trening i å snakke for deg selv, og dermed kan du slippe å spørre noen andre om slik "småhjelp"

 

Jeg er selv en relativt moden familiefar, som også setter pris på ferske aviser på søndag - og jeg er veldig imøtekommende med ungdommer som gidder å bruke litt tid på sånne tjenester, så det er bare å henge i

 

Lykke til!

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei ikke gå rundt til husstander og tigg om jobb samtidig som du pusher aviser på de.

 

Gå på rema/rimi/kiwi og spør om de trenger hjelp, sommervikar, tilkallingsvikar, vaskehjelp osv.

 

Hvorfor sier du at gutten ikke skal benytte seg av kundeforholdet han har med kunden sin (søndagsaviser), og dermed oppnå større "avkastning" - skjønner du ikke logikken i den metoden?

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...