Gå til innhold

PDA--->internett


SoftChIP

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal snart kjøpe Dell Axim 300MHz....

Kommer til å kjøpe CF WLAN kort også til den.....

 

Kortet bruker jeg på skolen hvor det er trådløst nettverk.... men når jeg er bortefra skolen så må jeg også på internett.....

 

Hvilke av disse alternativene er å anbefale????

 

1. DELL AXIM -------Bluetooth--------Sony Ericsson T68i---------internett

 

2. DELL AXIM -------infrarød----------Sony Ericsson T68i---------internett

 

3. DELL AXIM -------GPRS/GSM CF kort----------------------------internett

 

Prisen har mye å si.......

 

Hvis jeg velger løsning 1 vil blutooth kort og S.E. T68i koste tilsammen ca. 2400kr

 

Hvis jeg velger løsning 2 vil S.E. T68i koste ca. 1800kr.

 

Hvis jeg velger løsning 3 vil GPRS/GSM CF kortet koste ca. 2200kr.

 

Hvor fort går internetten gjennom T68?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg var deg ville jeg heller lagt i litt mer penger å kjøpt en toshiba e-740 med innebygd bluetooth.

Denne pocketpc'en er mye bedre enn den aximen du ser på, og ikke minst er den lettere og mindre.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&GrpID=10&s=pl

 

Den koster ca. 3300kr, men da får du jo innebygd bluetooth, slik at du slipper å kjøpe det i tillegg.

Dell axim'ene har ganske mye dårligere ytelse sammenlignet med andre pocketpc'er som bruker samme cpu, så jeg ville valgt denne toshibaen sammen med en t68i hvis jeg var deg.

 

Du kan forresten kjøpe toshiba e-740 enda billigere på idedata, men de er demobrukt. de koster ca. 2700kr der.

 

Det er ihvertfall mitt forslag.

Lenke til kommentar

Jeg er i omtrent samme situasjon som deg. Har en Dell axim 300mhz, og vil ha både bluetooth og wlan. Det blir litt dyrt og upraktisk å kjøpe CF kort til dette.

 

Derfor vurderer jeg heller å selge PDA'en, og heller kjøpe en HP Ipaq 5450(?) som har begge deler innebygget.

 

Da kan du i tillegg bruke CF kort, noe som er en STOR fordel (billigere kort + eventuelle andre ekstradingser som f.eks GPS).

Lenke til kommentar

Hvis jeg var deg ville jeg heller vurdert h5550 fordi den mobile pc 2003, og nyere cpu.

Dessuten har den en rekke forbedringer fra h5450.

 

Men du kan jo selvfølgelig bare oppgradere h5450 til mobile pc 2003.

Og 5450 er jo billigere enn h5550.

 

Eller så kan du kjøpe toshiba e-740 med wlan, og kjøpe bluetooth kort til den etterpå. E-740 med wlan koster ca. 3500kr på komplett. Og bluetoothkort koster ca. 500-600kr. Og da har du en sd kortplass til ekstra minne.

Lenke til kommentar

HP h5550 blir for dyr.........

 

Hvor mye koster HP 5450???? link.......

 

Er det bra software støtte til T68i på PDA...(på nettet)??????

Er det bra software støtte til T68i på PC...(norsk helst)?????

 

Er T68i en "treig" telefon????

 

Hvor sitter infrarøden på AXIM??? (på toppen, under, venstre,høyre)????

 

Har ikke lyst på TOSHIBA....

 

Kan noen gi meg grunner for å mot å kjøpe Toshiba e740 med Bluetooth.....

Lenke til kommentar
HP h5550 blir for dyr.........

 

Hvor mye koster HP 5450???? link.......

 

Er det bra software støtte til T68i på PDA...(på nettet)??????

Er det bra software støtte til T68i på PC...(norsk helst)?????

 

Er T68i en "treig" telefon????

 

Hvor sitter infrarøden på AXIM??? (på toppen, under, venstre,høyre)????

 

Har ikke lyst på TOSHIBA....

 

Kan noen gi meg grunner for å mot å kjøpe Toshiba e740 med Bluetooth.....

 

Du har ikke lyst på toshiba, men du har lyst på dell?

Toshiba'en har et mye mer "kvalitets" preg over seg, enn det axim'en har, som har et mer "billig" preg over seg.

Dessuten har toshibaen mye bedre ytelse enn axim'en, toshibaen er mindre, lettere, har mer minne, innebygget bluetooth og den gir mye mer for pengene etter min mening.

Det eneste som er bedre med aximen er at den har litt bedre batteritid, og den har mobile pc 2003. (pocketpc 2003)

 

Hvis du skal ha mobile pc 2003, vil jeg anbefale iPAQ h2210 på det høyeste! Den den koster 3800kr (kampanje tilbud som bare varer noen dager/uker, koster egentlig 4500kr), så den er kanskje litt dyr, men det er den beste pocket pc'en på markedet med tanke på størrelse/ytelse/funksjoner.

h5550 har wlan innebygget, noe som ikke h2210 har, men utenom dette er h2210 mye bedre på ytelse enn h5550 (spill etc.) og den er MYE mindre i størrelse og vekt.

h5450 koster ca. 5600kr. Det er alt for mye å betale etter min mening.

 

Uansett så er alle pocketpc'ene bra, så jeg tror ikke du kan gjøre en feil uansett hvilken du velger.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Takker dennis88 for et bra svar!!!! :smile:

 

Noen som kan svare på spørmålene mine om t68i???????

T68i er ikke en treig telefon, den er bare ikke like kjapp som nokia sine telefoner til å skrive sms med.

Du trenger ikke noe ekstra software for å koble opp til internett med pda'en via t68i og bluetooth, hvis det er det du mener.

Man setter opp på pda'en som er veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Takker dennis88 for enda et godt svar......

 

Da ser det ut til at jeg kjøper HP IPAQ H2210 hos idedata.no for 3793kr

Asus WL-110 WLAN CF hos databutikken.com/no for 479kr.......

 

+T68i litt senere.......

 

Du kommer til å bli knallfornøyd!

Du gjør forresten et bra valg i å handle hos idedata.no, bedre service får du ikke!

 

Gratulerer.

Lenke til kommentar

Forresten vil jeg anbefale deg å kjøpe et ekstra minnekort (et sd kort, siden wlan kortet er et cf kort, og derfor kan du ha begge inni samtidig) siden minnet går fort tomt hvis du skal ha masse programmer/spill/mp3'er/videoer på den, dessuten vil jeg anbefale deg å lagre minst mulig på det interne minnet (ram) for da vil pocketpc'en få bedre ytelse.

Jeg har bare ett program på det interne minnet, og resten på de to minnekortene.

 

Og til sist bør du laste ned norskt tastatur, som du finner på idedata, hvis du går inn på produktet "ipaq h2210", og velger "drivere/filer".

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du gjør forresten et bra valg i å handle hos idedata.no, bedre service får du ikke!

 

Billigere får du i hvertfall... ;)

Det er mulig du sparer en hundrelapp eller to, men mange ting er faktisk billigst på idedata.no.

Feks. h2210.

Dessuten koster frakten mindre hos idedata enn hos feks. komplett.

Dessuten føler jeg meg mye tryggere i å kjøpe noe fra idedata, enn å kjøpe noe fra komplett om noe skulle være galt med produktet. (erfaring)

Lenke til kommentar
Forresten vil jeg anbefale deg å kjøpe et ekstra minnekort (et sd kort, siden wlan kortet er et cf kort, og derfor kan du ha begge inni samtidig) siden minnet går fort tomt hvis du skal ha masse programmer/spill/mp3'er/videoer på den, dessuten vil jeg anbefale deg å lagre minst mulig på det interne minnet (ram) for da vil pocketpc'en få bedre ytelse.

Jeg har bare ett program på det interne minnet, og resten på de to minnekortene.

 

Og til sist bør du laste ned norskt tastatur, som du finner på idedata, hvis du går inn på produktet "ipaq h2210", og velger "drivere/filer".

 

Lykke til!

 

Har tenkt på dette før og jeg kommer til å ønske meg 256MB SD kort til jul.....

 

Ellers takker jeg for gode råd!!!! :D

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg skal snart kjøpe Dell Axim 300MHz....

Kommer til å kjøpe CF WLAN kort også til den.....

 

Kortet bruker jeg på skolen hvor det er trådløst nettverk.... men når jeg er bortefra skolen så må jeg også på internett.....

 

Hvilke av disse alternativene er å anbefale????

 

1. DELL AXIM -------Bluetooth--------Sony Ericsson T68i---------internett

 

2. DELL AXIM -------infrarød----------Sony Ericsson T68i---------internett

 

3. DELL AXIM -------GPRS/GSM CF kort----------------------------internett

 

Prisen har mye å si.......

 

Hvis jeg velger løsning 1 vil blutooth kort og S.E. T68i koste tilsammen ca. 2400kr

 

Hvis jeg velger løsning 2 vil S.E. T68i koste ca. 1800kr.

 

Hvis jeg velger løsning 3 vil GPRS/GSM CF kortet koste ca. 2200kr.

 

Hvor fort går internetten gjennom T68?

 

Hvor får du tak i det GPRS/GSM CF kortet til 2200,-? Leter etter noe av det samme. Enten T68i og h2210 eller et CF kort men finner ingen.... Noen som vet om et CF kort som jeg butter i sim kortet mitt og så har jeg oppkobling mot gprs?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...