Gå til innhold

Ensfarget billigmobil fra Nokia


Anbefalte innlegg

47 dager standbytid ???????

Isåfall er denne mobilen en revolusjon innen mobiler, kan ikke skjønne att denne mobilen skal bruke så enormt mye mindre batteri enn andre mobiler...

Har ikke testet det selv men tviler sterkt på att min smartmobil greier stort mer enn 1 uke i standby...

 

Det er fordi du har en smarttelefon. Jeg har en Nokia 1200. Jeg tror ikke jeg lader den mer enn én gang i måneden (det er i tillegg til at jeg faktisk bruker den mobilen også da).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

For ett års tid siden kjøpte jeg Nokia 101 Dual-SIM. Den ble levert til kjøpesterke Norge med 800 mA batteri, men til India med 1020 mA batteri. Det er tydelig at de tenker ikke helt klart hos Nokia Norge.......

 

Standby-tiden var oppgitt til 600 timer. Jeg testet dette da telefonen var 4 uker gammel og ladet/utladet 2-3 ganger slik at batteriet skulle være MAX. Jeg la telefonen hjemme i 3 uker og jge ringte ikke og ingen ringte inn på den. Jeg fikk 350 timer med 1 SIM i drift og 150 timer med to SIM i drift.

 

Det er nesten reinhekla svindel det Nokia oppgir. Hvorfor er de så frekke og så teite. Å lure kundene er ikke lønnsomt i lengden. Bare se på aksjekursen til Nokia.

 

For 3 mnd siden lanserte Nokia sin 112. En enkel Dual-SIM med kamera, internett, blåtann og et batteri på 1400 mA. Nokia Norge velger å ta inn modellen 113 - en helt intetsigende tøvtelefon som må konkurere med alskens annet dritt. Nokia 112 med sitt kanonbatteri har ingen konkuranse i markedet - så langt. Når skal tåka lette hos Nokia Norge.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er enig med "leirdueredet" - det lukter svindel av 47 dager stby. Jeg testet en Nokia 101 under tilnærmet laboratorietilstader. Nokia oppgav 600 timer stby. Jeg fikk 350 timer i enkel-SIM og 150 timer i Dual-SIM.

 

Nokia 112 med 1400 mAh batteri er oppgitt til 840 timer stby. Nokia 206 med 1100 mAh batteri er oppgitt til 1132 timer stby. Det henger ikke på greip. HUMBUG..! En Nokia 206 vil holde i ca 500 timer i stby. Dvs. telefonen ligger på nøyaktig samme sted. Ingen ringer ut, ingen ringer inn og ingen SMS og ingen rører den. Under normalt bruk må Nokia 206 lades etter 5-6 dager.....

 

Nokia Norge er supersløv på Dual-SIM. Nettopp lanserte de serien 109 - 114, der 112 er "kremen". De valgte å ta inn 113, en helt ordinær og "teit" telefon - lik alt annet og som må konkurere mot et utall av Samsung til halve prisen. Nokia 112 er en Dual-SIM med et GIGA-batteri som holder i ca 10 dager.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...