Gå til innhold

Hjelp til å bygge en spill-PC.


Anbefalte innlegg

Skal bygge en PC for første gang, og trenger litt hjelp med å kjøpe riktige deler. Har aldri bygget en PC før, men med litt veileding fra forum og YouTube, tror jeg det vil gå fint (håper jeg!). Har satt sammen denne PC-en (se link), husk - jeg er n00b i dette med PC og hardware og sånt. Hovedsaklig er PC-en for spilling, photoshop, surfing og lytte til musikk.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1158406&su=D98A77B3-72D1-42A9-A93B-781EE2B177D8

 

Ser dette bra ut for den prisen til å være? Trenger jeg å bytte ut noen deler med noe bedre og rimeligere? Hva evt. mer trenger jeg? Tastatur og mus har jeg allerede.

 

Takk på forhånd for all innspill!

Endret av Ally1987
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er virkelig et ganske highend bygg.

-> Bortsett fra den dårligste SSDen på markedet.

-> Minnet er også dårlig.

 

Skift SSD til en bedre, Intel, Samsung og Crucial er vel de mest populære på forumet.

Du trenger absolutt ikke 32GB minne. 8GB er ok, 16GB er supert.

DDR3 1600MHz er stortsett bra nok (CL8 er best, CL9 er bra, CL10 er ok)

 

Hvis du vil spare litt penger, kjøp et 1155 hovedkort og en 3770k evt 3570K.

 

Jeg ville også kjøpt en bedre skjerm, et bygg til 19000 forsjener noe bedre enn billigste 24 tommeren du finner.

GTX690 er også overkill til en skjerm, om du ikke skal ha en 120hz skjerm.

Lenke til kommentar

Det er virkelig et ganske highend bygg.

-> Bortsett fra den dårligste SSDen på markedet.

-> Minnet er også dårlig.

 

Skift SSD til en bedre, Intel, Samsung og Crucial er vel de mest populære på forumet.

Du trenger absolutt ikke 32GB minne. 8GB er ok, 16GB er supert.

DDR3 1600MHz er stortsett bra nok (CL8 er best, CL9 er bra, CL10 er ok)

 

Hvis du vil spare litt penger, kjøp et 1155 hovedkort og en 3770k evt 3570K.

 

Jeg ville også kjøpt en bedre skjerm, et bygg til 19000 forsjener noe bedre enn billigste 24 tommeren du finner.

GTX690 er også overkill til en skjerm, om du ikke skal ha en 120hz skjerm.

 

Da har jeg bytta ut SSD-en med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=765972

 

Men hvilket 16GB minne vil du anbefale meg, da?

Lenke til kommentar

Det er valgfritt neste, masse bra 16GB kit på markedet.

De to mest vanlige er vel:

Corsair Vengeance (eventuellt Vengeance LP, men du trenger ikke LP med vannskjøler)

KIngston HyperX

Du er ute etter DDR3 1600MHz CL9 evt CL8 (lavere er bedre).

Det finnes også raskere minne, som 1866MHz osv, men forskjellen er liten.

Lenke til kommentar

Det er valgfritt neste, masse bra 16GB kit på markedet.

De to mest vanlige er vel:

Corsair Vengeance (eventuellt Vengeance LP, men du trenger ikke LP med vannskjøler)

KIngston HyperX

Du er ute etter DDR3 1600MHz CL9 evt CL8 (lavere er bedre).

Det finnes også raskere minne, som 1866MHz osv, men forskjellen er liten.

 

Bra dette? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657871

Lenke til kommentar

Vel, er sikkert flere her inne som kan gi de tekniske ekspertuttalelsene, men jeg kan nå ihvertfall svare på daglig bruk.

 

Min bror og jeg har så godt som identiske maskiner, men der han gikk for gtx680 gikk jeg for 7970 OC... Vi kjører begge BF3 på Ultra med meget god fps og av det jeg har sjekket ut i photoshop har jeg ikke møtt noen begrensninger der heller. Jeg er derimot ingen avanser bruker.

 

Så om du ikke må ha det absolutt råeste er det for 3-4000 å spare... Drømte seff om 690 når jeg bygget min nye for et par uker siden, men når grafikkkortet koster like mye som resten av delene uten at jeg har spart på dem, så synes jeg det blir i overkant.

Lenke til kommentar

Blir anbefalt mye av det ene og det andre, jeg blir forvirra av hva jeg bør kjøpe og ikke kjøpe, hehe. Men uansett, jeg prøvd å ta tipsene fra dere og satt sammen en ny PC nå, og resultatet ble slik;

 

http://www.komplett....48-BC25067DB110

 

holder dette godt nok til photoshopping og gaming for et par år fremover? Yay or nay?

Endret av Ally1987
Lenke til kommentar

Kjempe flott maskin du har kjøpt deg. Det eneste jeg har å "utsette" på den er at du gikk for skjermkort med 4GB vRAM. Det får du ikke bruk for med den oppløsningen (2GB hadde holdt i massevis), men da er du futureproof om du skulle kjøpe flere skjermer siden. 1TB disken koster heller ikke stort mer enn 2TB versjonen, men det er ikke verdens største bom. Det er jo bare å kjøpe flere harddisker om du skulle få bruk for det siden.

 

Alt i alt har du valgt en knallbra maskin full av kremdeler. Denne får du nok mye glede av ;)

 

Lykke til med byggingen :D

Endret av EvenAug
Lenke til kommentar

Jepp. Er ikke fan av store, klossete kabinetter med masse lys og dill-dall, så derfor jeg gikk for et simpelt og pent kabinet som R4.

 

Ikke bare er det enkelt og stilrent, men støynivået og kjølingen er også ganske allright.. Om du ikke skal ha mange disker kan du montere opptil 3 stk helt nederst og fjerne midtpartiet av diskholdere, slik at vifta på fremsiden blåser rett inn på skjermkortet. Da blir det godt med gjennomtrekk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...