Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

privatist eksamen i kroppsøving på mandag!


Anbefalte innlegg

Halla!!

 

Har eksamen i gym på mandag (privatist). og fant nå nylig ut at etter sommeren er det en ny eksamensform, som er muntlig/praktisk. er sikkert ikke mange som har kunnskap om denne eksamen nå, ettersom den blir praktisert for første gang i høst, men er det noen som har fått noe informasjon av evt. lærere, eller enda bedre: noen som kanskje er gymlærere her som har peiling på hvordan denne eksamen blir gjennomført?

 

I andre fag trekker man et tema, og får en forberedelsesdel på dette, er det slik i gym også? den praktiske delen, er det organisering av en gymtime som omhandler et spesielt tema du får utdelt, eller er det slik at du f.eks skal vise noe grunnleggende innenfor en sport som volleyball, fotball? for eksempel å gjøre noen pasninger i fotball osv.

 

Håper på informasjon her :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Informasjon skal du selvsagt få!

 

Du skulle vell egentlig ha sendt privatistkontoret en mail tilbake om hvilken idrett du ønsker i del 1 av eksamen. Du kunne da velgt mellom fotball, inndebandy, basket og dans. Siden du ikke har gjort det vil du bli trukket opp i noe tilfeldig. I denne delen skal du først drible litt og skyte litt rundt skjegler og lignende. På slutten spiller du en kamp med andre som har eksamen. Får du dans mener jeg at du skal danse etter ulik musikk sensor setter på. Med andre ord rimelig kleint.

 

På del 2 får du diverse øvelser du skal gjøre. Dette kan være benk eller sit ups eller hva som helst egentlig. Her burde man vite hvilke muskelgrupper man trener osv for god karakter.

 

Del 3 er en muntlig høring på 10 min der du trekker 1 av 4 oppgaver.

 

Se følgende video :

 

 

Håper det hjalp litt :)

Lenke til kommentar

det var virkelig noe helt annet enn det jeg hadde sett for meg. snakket med rådgiver og alt på skolen, men ingen hadde noe ordentlig informasjon. og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har ikke fått beskjed om å velge mellom de fire! :o heldigvis for meg er det ganske greie sporter alle sammen, ettersom jeg gikk på fotball i 10 år, innebandy i 3 år og basket i 1 år! men om jeg får dans kan jeg bare si takk for meg å gå! resten skal gå relativt greit!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...