Gå til innhold

HTC One X vs LG Nexus 4 vs SamsungGalaxy SIII, Hvilken skal e velge?


Mikkis2k

Anbefalte innlegg

okay.. e står fast ved en avgjørelse av hvilken tlf jeg skal kjøpe .. Jeg har sett på nexus 4 8GB, One X og Galaxy SIII... Jeg liker designet til One X og Nexus 4 veldig godt. Jeg likte å brukergrensesnittet "sense" til HTC før, men har mistet lysten etter jeg opplevde CM7-9/Paranoidandroid. Jeg liker google stock Android bedre nå, og jeg sliter med å velge hvilken jeg skal kjøpe..

 

-Nexus 4..

+Design

+Ren android

+Updates hele tiden før alle andre

+Specs

+Skjermen

+Kan velge mellom 8gb/16gb (blir billigere pga 8Gb versjonen)

- LG

- Batteri

- Pris her i norge er idiotisk så langt.

 

-One X

+Design

+Specs

+Skjerm

+Batteri

- Sense

- HTC er treg med oppdateringer

 

-Galaxy SIII

+Specs

+Skjerm

+Batteri

- Touchwiz

- Design

 

Lagrings plass har ingenting å si for meg.. jeg bruker spotify, jeg sikler litt over nexus 4 8GB.. men den er jo svin dyr her i norge .. 3700kr for 16gb.. så håper 8gb er på 2500-3000kr. Visst ikke kjøper e bare av min far fra usa.. lol..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ga du One X + for batteri, da du ga Nexus 4 - for det samme?! One X har kun 1800 mAh, mens Nexusen er specet med 2100... Selv med kraftigere innmat, så tror jeg Nexus 4 vil klare seg bedre enn One X.

 

Forøvrig mener jeg at nye leker er mye morsommere enn gamle.... Nexus 4 ftw. Nexus 4 vil være "ny" ett helt år, ettersom den får oppdateringer raskere enn HTC og Samsung. 2 GB RAM og qualcomm snapdragon s4 med stock android, burde neste være et argument i seg selv. Gleder meg som en unge til den ytelsen!

 

Det med prisen er litt trist, men kommer av at Google distribuerer telefonen i land med Google Play Store (USA, Australia, Storbritannia, Tyskland osv.). Der selges Nexus 4 trolig med EKSTREMT lav fortjeneste. Hypotetisk sett er dette for å gjøre et realt forsøk på å overta noe av Apples markedsandel. Utenfor Googles nettbutikk er det LG som setter prisen. LG har ikke samme ambisjonen om å utkonkurrere iPhone, og ønsker dermed et høyere overskudd av salget. Det er grunnleggende markedsøkonomi ;). Men ser at det kan virke uforståelig for den gjennomsnittlige forbrukeren.

Endret av HeiHolding
Lenke til kommentar

Hvorfor ga du One X + for batteri, da du ga Nexus 4 - for det samme?! One X har kun 1800 mAh, mens Nexusen er specet med 2100... Selv med kraftigere innmat, så tror jeg Nexus 4 vil klare seg bedre enn One X.

 

Forøvrig mener jeg at nye leker er mye morsommere enn gamle.... Nexus 4 ftw. Nexus 4 vil være "ny" ett helt år, ettersom den får oppdateringer raskere enn HTC og Samsung. 2 GB RAM og qualcomm snapdragon s4 med stock android, burde neste være et argument i seg selv. Gleder meg som en unge til den ytelsen!

 

Det med prisen er litt trist, men kommer av at Google distribuerer telefonen i land med Google Play Store (USA, Australia, Storbritannia, Tyskland osv.). Der selges Nexus 4 trolig med EKSTREMT lav fortjeneste. Hypotetisk sett er dette for å gjøre et realt forsøk på å overta noe av Apples markedsandel. Utenfor Googles nettbutikk er det LG som setter prisen. LG har ikke samme ambisjonen om å utkonkurrere iPhone, og ønsker dermed et høyere overskudd av salget. Det er grunnleggende markedsøkonomi ;). Men ser at det kan virke uforståelig for den gjennomsnittlige forbrukeren.

 

ga minus pga det ikke er utskiftbart.. Og jeg kjøper den nokk i usa isteden og bare ber min far sende den som gave.. 299 er jo ingenting! er rundt 1600-1800kr jo xD ingenting :D Noen som vet når den er tilgjengelig for norge i google.no/nexus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...