Gå til innhold

Nytt HK for for lga 1155, ca 1k.


Anbefalte innlegg

Hei

Har en i5-3570k, som jeg trenger ett hovedkort til. Aner ikke helt hva jeg skal velge, men det skal helst ikke være for dyrt. Tenkte meg rundt en tusenlapp. Det eneste jeg trenger er mulighet for SLI, usb 3 og sata 3. Trenger ikke wifi, men hadde ikke gjort noe heller.

Mvh

Njål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men da begynner jeg igjen. Hva er best av de to? Er det egentlig noe merkbar forskjell? Jeg skal ikke overklokke noe spesielt. Ser og det er noe til ca 800, hvor mye dårligere er disse en de to du viste til?

De til 800 skal og fungere greit, Asus har noen fine her og det samme har MSI. Se etter hvor mange stjerner et kort har.

De jeg linket over her har bare små forskjeller, det til 1039 har 2ekstra Interne SATA porter men mangler igjen ekster sata/eSATA.

Det andre har 2 mindre SATA kontakter, men har da derimot to eSATA kontakter på baksiden.

Det til 1099 har flere skjermutganger bak men har dog 2 mindre USB porter.

 

Kort sagt: Kortene er i bunn og grunn identiske med meget små forskjeller.

Lenke til kommentar

Ok.

Men noen ytelse forskjell er det altså ikke? Har hørt at det kan være noe forskjell fra HK til HK, men det er kanskje ikke noen store? Isåfall vil jeg tippe at jeg bare går for ett av de til en billig penge :)

 

Ved moderate OC er det fint lite forskjell på kort.

Forskjellen er heller støtte it Crossfire/SLI og antal SATA og USB3 evt wifi.

Jeg selv har et rimelig kort fra gigabyte til rundt 850kr.

Det er meget stabilt på min OC på 4.3Ghz, men det har bare 6 sata porter og 4xUSB3.0 og ingen wifi.

I tillegg er det kun Crossfire sertifisert og ikke SLI sertfisert.

Lenke til kommentar

Ok.

Men noen ytelse forskjell er det altså ikke? Har hørt at det kan være noe forskjell fra HK til HK, men det er kanskje ikke noen store? Isåfall vil jeg tippe at jeg bare går for ett av de til en billig penge :)

Ved rolig overklokk er det ingen forskjell som tjbr sier over her, det er ved tung overklokking at kortet's kvalitet etc har noe og si.

Det viktigste er at kortet er merket Z77 da det er standaren som støtter i5 3570K.

Ellers så er det fritt fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...