Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygget egen maskin, merkelig problem


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg begynte å bygge maskinen min i går som gikk relativt greit, men når jeg endeli ble ferdig så oppdaget jeg at noe ikke fungerer som det skal..

 

Når jeg prøver å starte maskinen så ser det ut som strømmen er OK siden viftene begynner å gå, led-lysene lyser og den enkelt og greit lager lyd.

 

Problemet er at maskinen ikke lager en beep lyd og at det kommer ingenting på skjermen samt at memko lysene eller hva de heter lyser. I tilegg så går ikke viften på PSU'en

 

Jeg har prøvd å ta ut alle 4 rambrikkene for å så teste 1 og 1 individuelt, det hjalp ikke. Har prøvd å ta ut hele skjermkortet, det hjalp ikke og jeg har prøvd å remontere CPU'en, det hjalp ikke.

 

Noen som vet hva som kan være årsaken?

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørest ut som litt "no-post" problem ja. Du er sikker på at HK og CPU er kompatible med hverandre, og at HK ikke trenger noe bios update for å støtte din cpu feks? Høres litt rart ut at vifta ikke går på psu'n, men det er kanskje en av de som slår seg på etterhvert som temp, eller power watt er høyt nok?

Lenke til kommentar

Er ganske sikker på at delene passer med hverandre, se nedenfor for bilde av komponentene.

2yyoaz7.jpg

 

Jeg vet rett og slett ikke.. Hvordan kan jeg oppdatere bios på hovedkortet når maskinen ikke klarer å boote til bios engang? At vifta på PSU'en ikke går synst jeg også er rart, men jeg vet at maskinen skal kunne fungere uten den viften.

 

Tror PSU'en har automatisk viftekontroll.

 

Er det mulig at noe har blitt defekt av statisk elektrisitet? Er det mulig at jeg bare har glømt en ledning?

Endret av XFXforce
Lenke til kommentar

Corsair AX850 har en semipassiv vifte. Den vil mao. ikke begynne å spinne før under ganske tung belastning.

 

Hvordan står det til med 4/8pin EPS 12V? Den ene kabelen som leverer strøm til hovedkortet. Hvis du ikke plugger i denne så skjer som regel det du opplever nå.

 

Videre så skal det ikke være nødvendig med noen BIOS-oppdatering. CPU og HK er kompatible som de er.

 

Edit: Prøvd å trykke på MemOK-knappen? DU kan også prøve å resette BIOS, med mindre du allerede har prøvd.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Problemet var at ram-brikkene ikke var presset inn skikkelig, var bare klemme på ene siden og på den andre siden så var ikke brikkene skikkelig presset ned.

 

Når jeg booter PC'en nå så kommer jeg forbi skjermen til hovedkortet og til en skjerm der det står:

 

CPU Fan Error - Det vet jeg, siden de ikke er koblet til atm.

NO Keyboard Detected - Det vet jeg, siden det bare er strøm og skjerm tilkoblet atm

Press F1 to Run SETUP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...