Gå til innhold

Bygge rimelig spill c


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har fått i oppdrag å bygge en pc for en kompis, jeg er ikke veldig dreven, men satt sammen en maskin til meg selv som gikk greit:)

 

Dette skal være en surfepc samt spill, det han spiller om dagen er Minecraft og Tricky truck. Jeg er selv ingen spiller så vet ikke mye om hva slags maskinvare som trenges. Om skjermkort må kjøpes så kan han gjerne ta et brukt ut om dette er ok?

 

Ville noen vært snille å anbefale et godt oppsett, gjerne 6000 eller billigere om dette da i det hele tatt er mulig....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er et veldig bra oppsett for 6k. Kan du strekke budsjettet litt lengre, så ville jeg ha gått opp til 120GB SSD, derette oppgradert skjermkort og så CPU. For noen hundrelapper til får du et mye bedre kabinett enn det jeg har valgt, men her har du uansett en bra PC til 6000.

 

EDIT: Glemte å legge ved bildet :p

post-211104-0-94159000-1351897951_thumb.png

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Vil du ha det enda billigere, så kan du ta bort SSD-en. RAM kan du skru ned til 4 eller 6GB. 500 watt er nok til strømforsyningen. Et M-ATX hovedkort vil du også spare litt på. Tipper jeg kan få presset den ned til 5000kr uten å miste mye ytelse.

 

Tok en kjapp titt på finn.no, og jeg fant ikke noe ekstraordinært. Men du kan sikkert finne noen OK tilbud på komplette PC-er på bruktmarkedet, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...