Gå til innhold

[Løst] Donere via SMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjøre det mulig for brukerene mine å donere ved å sende SMS eller ringe ett spesiellt nummer så får jeg pengene. Hvordan gjør jeg dette mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker paypal, men vi har også mange unge brukere. De har som regel ikke visakort, det enkleste hadde vært for de å bruke mobilen, da hadde vi også fått inn mye mere penger.

Tenkte lissom på noe som dette.. EKS: -> SEND "Eksempel DITTBRUKERNAVN" til 2974

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Du trenger en sms gateway med premium sms, se f.eks sendega sin infoside.

Sms gatewayen + kunden/brukeren sin operatør tar en andel, så betales resten ut til deg/dere hver måned/kvartal.

En sms betaling på 100kr så tar telenor eller hvem nå enn den som sender meldingen bruker først 20%, så tar gatewayen 10% av gjenstående beløp.

Altså vil du da få utbetalt 72kr av de 100kr brukeren betalte/donerte.

Endret av cruzader
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Waremanu du snakee vel om Minecraft det finst en plugin kalt buycraft til det men du må jo kjøpe buycraft premium men du kan jo kanskje kode en selv? Du kan jo kode:P

• 8 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg fant selvfølgelig ut av dette til slutt, så jeg tenkte å poste det her for de som ser tråden.

Først lag en konto PayGol og PayPal, deretter sett opp dette og koble dette sammen.

Endret av waremanu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...