Gå til innhold

Åpne FTP-område i utforsker


S

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått et problem på 2 av maskinene mine. I utforskeren har jeg to snarveier til to FTP områder. Inntil for en måned siden fikk jeg opp mapper og filer på FTP serveren når jeg trykket på snarveiene.

 

Nå får jeg melding om 'uspesifisert feil' når jeg klikker op snarveiene. Går jeg inn på egenskaper for snarveiene er alle felt blanke.

 

Ahh...enkelt - opprett ny snarvei! Nei ikke så lett. Følger MS sitt forslag: høyreklikk Datamaskin, velg 'Legg til nettverksplassering', velg egendefinert nettverksplassering. Når jeg skriver inn f eks ftp://ftp.microsoft.com får jeg feilmeldingen: 'Mappen du gikk inn i, ser ikke ut til å være gyldig. Velg en annen.' Uansett hva jeg skriver kommer denne feilen.

 

Har en tredje maskin hvor både eksisterende snarveier og opprettelse av ny går smertefritt. Dette er på samme nett, følgelig tenker jeg at problemer må ligge lokalt på maskinene.

 

Noen som har opplevd det samme eller som har en løsning?

 

S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker fint i IE, men hvis jeg velger 'Vis' -> 'Åpne FTP-område i Windows Utforsker' får jeg feilmelding 'Dette FTP-omtrådet kan ikke vises i Windows Utforsker'.

 

Området i seg selv er ikke problemet ettersom jeg har en annen maskin hvor dette går smertefritt.

 

Forlag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...