Ron Burgundy Skrevet 16. oktober 2012 Skrevet 16. oktober 2012 Har en pc (zenbook ux32vd) med hdmi utgang. Denne viser alt som er gjennom denne (bl.a. 1080p). Har en pc-skjerm (benq hd2200 eller noe i den duren), viser 1080p gjennom hdmi fra annen pc, annen oppløsning fra nettbrett. Kabelen er testet mellom andre apparater og funnet i orden (ukjent merke - hama?) Har altså tre velfungerende komponenter som sammen ikke vil fungere. Fysisk feilsøking i orden, har også trålet gjennom nvidia kontrollpanel og kontrollpanelet for integrert intel hd4000 grafikk. Og windows sitt kontrollpanel. Er nå hjelpesløs, og håper noen kan komme med noen tips... Kun akkurat denne kombinasjonen som ikke fungerer, altså.
BmOnline Skrevet 16. oktober 2012 Skrevet 16. oktober 2012 Så det du forteller er at du ikke får bilde på benq- når du bruker (zenbook ux32vd) med hdmi utgang? Er det samme type hdmi utgang som de andre, som du sier virker på benq? BmOnline
Ron Burgundy Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Skrevet 17. oktober 2012 Riktig oppfattet. Er ikke helt stø på hvilke typer som finnes, men dette er jo en ny pc. Den virker med en eldgammel hp-pc, nettbrett (TF101) og via hd5770 (par år gammelt). Finner det ikke logisk at det skulle være noe hardwaremessig galt, siden dette er en ny pc. Den viser bilde og lyd på tv, en gammel skjerm (eldre enn den fra benq) med mer. Skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke går, finner heller ikke noen logiske forklaringer på andre forumer (ikke laget innlegg selv) eller hos gugel. Så om du eller andre vet er jeg kjempetakknemlig!
BmOnline Skrevet 18. oktober 2012 Skrevet 18. oktober 2012 Ja, det virket jo veldig pussig...så at den har HDMI-utgang (1.4). Mulig den versjonen 1,4 blir for avansert for en gamme benq? Tankespinn? BmOnline
Ron Burgundy Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Skrevet 18. oktober 2012 Tanken har også slått meg, men har prøvd skjermen med det. Også variert med hdmikabler av ulike slag. Har ikke hørt om lignende selv, og er litt fortvilet, siden dette er eneste pc-skjerm jeg har med hdmi som kan dekke mine behov slik situasjonen er nå (hybel).
BmOnline Skrevet 21. oktober 2012 Skrevet 21. oktober 2012 Tanken har også slått meg, men har prøvd skjermen med det. Også variert med hdmikabler av ulike slag. Har ikke hørt om lignende selv, og er litt fortvilet, siden dette er eneste pc-skjerm jeg har med hdmi som kan dekke mine behov slik situasjonen er nå (hybel). Enig der, den benq-skjermen er jo ikke så gammel. Det er ingen kommando inni benq som du har oversett? Kan bare nevne det, da det på min er egen hdmi innganger hele 3 forskjellige. Da man kan velge game, bilder og en ekstra. I tillegg kan man kople opp en vga også om en ikke har hdmi. Det er et skikkelig sjurereir av valg å gjøre-. Så er det vel også egen innstilling på catalyst inni pc- men den regner jeg med spiller på lag med deg BmOnline
Ron Burgundy Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Skrevet 21. oktober 2012 Takk for at du prøver i alle fall, men ingen nærmere en løsning! Hehe. Har trålet innstillingene, inkl tilbakestilling til fabrikkstand. Synes det er merkelig dette her gitt!
BmOnline Skrevet 22. oktober 2012 Skrevet 22. oktober 2012 Ja, det var en snodig "skrue".. uten mutter...
Ron Burgundy Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter Skrevet 22. oktober 2012 Windows update, samt NOK EN "tilbake til fabrikk..." på skjermkort gjorde susen!
BmOnline Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Så flott, det hjelper å snuse etter feil- okke som.. Hipp, hipp BmOnline
Ron Burgundy Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Og DER var feilen tilbake. Uvisst hvordan. Skulle tro det var dårlige kontakter et sted, men i så fall er det rart at pc alltid viser perfekte bilder uansett kabel skjerm ellers. Og at skjermen viser perfekt bilde ved bruk av de samme kablene fra andre kilder. Fåglarna vet. Kanskje.
BmOnline Skrevet 23. oktober 2012 Skrevet 23. oktober 2012 Ja, da anbefaler jeg at du tar en titt innom sikker modus m nettverk. Du får det ved å trykke F8 i boot øyeblikket. I sikker modus kan du gå inn og se om der fins drivere som er eldre, eller at der er to. Slett drivere og eller rull tilbake. BmOnline
Ron Burgundy Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter Skrevet 23. oktober 2012 Takk for tips! Skal prøves ved første og beste anledning!
Ron Burgundy Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Skrevet 29. oktober 2012 Nettopp gått over til windows 8, derfor har jeg ikke svart før nå. Fortsatt et problem. Skal prøve f8 ved neste omstart!
_GroundControl Skrevet 29. oktober 2012 Skrevet 29. oktober 2012 Hadde selv samme problem for noen dager siden. Det er ikke værre enn at benq IKKE er innstilt på å finne HDMI innputs automatisk. Få skjermen til å kjøre på et ellerannet (vga direkte fra hovedkortet funker flott, husk at noen skjermkort kutter ut vga-utgangen når skjermkortet er i, så dra ut stømmen til skjermkortet først), naviger deg på menyen på skjermen til å switche over til HDMI inntak. Restart og sett i hdmi! Mulig noe vanskelig forklart, men problemet er i seg selv enkelt.
Ron Burgundy Skrevet 29. oktober 2012 Forfatter Skrevet 29. oktober 2012 Oi, hør her! Kan velge input på siden, meldingen er: no hdmi signal. Men her er det snakk om en bærbar asus, dra ut strømmen til skjermkortet??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå