Gå til innhold

Billig spill PC til omtrent 4000 kr


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tenkt å bygge min første PC, som jeg i hovedsak skal bruke til spill - da WoW og Diablo 3. Jeg er helt ute av gamet når det kommer til hva som er bra av hardware, så jeg trenger hjelp.

 

Jeg har lyst til å kunne spille på 1080p problemfritt. Normalt ville ikke et slikt budsjett tillate det vil jeg tro, men siden spillene jeg liker ikke har de høyeste kravene, går jeg ut ifra det ikke vil være noe problem?

 

Jeg har følgende preferanser:

 

- Så liten som mulig.

- Må ha trådløst nettverkskort.

- Trenger ikke enorm harddiskplass.

- Trenger ikke CD/DVD-rom.

- Intel/AMD er ett fett.

- Gjerne stillegående.

 

Ellers så har jeg en 256 GB harddisk fra en bærbar jeg kan bruke, dersom det går. Går utifra det mest vil ha noe å si på innlastingstider (jeg kan godt vente litt)?

 

Budsjettet er ca. 4000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville gått for et oppsett med AMD APU fordi det virker som de ligger et hestehode foran Intels integrerte grafikk. Og fordi jeg tviler litt på om du får råd til et dedikert grafikkort når PC-en skal koste 4000,- Jeg regner også med at du har tastatur, mus, skjerm og høyttalere? Så lenge harddisken din har SATA, så er det ikke noe problem å koble den til og eventuelt bruke den som eneste disk.

 

 

Jeg har slengt sammen et lite forslag. Det er fullt mulig du kan finne delene billigere andre steder. Nå er ikke harddisk med i regnestykket ettersom du sa du hadde det. Om denne PC-en kjører Diablo 3 godt, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Har satt opp ett forslag som jeg mener vil dra de fleste spill veldig ok! Har dog gått utifra att du har mus, tastatur, skjerm, og harddisken fra laptopen du nevnte...

Syns dette ble mye for pengene... Eventuelt kan du gå ned på skjermkortet til ett radeon 7770 og heller kjøpe med en 500gb, noe som muligens vil lønne seg ettersom harddisken i laptopen sannsynligvis er en 5400rpm

 

post-272807-0-60859700-1349810787_thumb.jpg

Endret av ultravold
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville gått for et oppsett med AMD APU fordi det virker som de ligger et hestehode foran Intels integrerte grafikk. Og fordi jeg tviler litt på om du får råd til et dedikert grafikkort når PC-en skal koste 4000,- Jeg regner også med at du har tastatur, mus, skjerm og høyttalere? Så lenge harddisken din har SATA, så er det ikke noe problem å koble den til og eventuelt bruke den som eneste disk.

 

 

Jeg har slengt sammen et lite forslag. Det er fullt mulig du kan finne delene billigere andre steder. Nå er ikke harddisk med i regnestykket ettersom du sa du hadde det. Om denne PC-en kjører Diablo 3 godt, vet jeg ikke.

 

RAM Overkill helt klart. Han trenger ikke noe annet enn stock CPU kjøler. Bare på de to kan ha spare 1000 kr.

 

Ultravold, det der ser ut som et bra oppsett, men jeg tror at trådstarteren kan spare 1-300 kr. på en AMD prosessor, som gjør det brukbart i ytelse generelt.

Endret av userman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...