Gå til innhold

BK: Kanadagåskylling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanadagåsa har vært og er et hatobjekt, iallefall i visse miljøer! Selv har jeg sansen for mangfold/litt av hvert også på dette området. Vil jo tro at det skal gå an å forvalte bestanden på en riktig måte slik at det skaper "balanse"...

Har vel vært uttryddingstruet tidligere også, mener jeg å huske. Hvis vi ser over sjøen mot Storbrittania så har de vel der greid å kontrollere bestanden, og mener å ha sett/hørt noe om at den faktisk er fredet der.....

En interessant rapport utarbeidet for en del år siden, innholder mye info om "problemer" rundt forvaltning av gås i Norge!

Leste den for noen år siden, og mener å huske at det der var forettatt en u.s. blant bønder, og hvor det framkom at akkurat Kanadagås var det "minst" problemer med, iallefall den gang... (med fare for å ha oversett enkelte momenter)....

Her er iallefall link til rapporten for den som måtte være interessert; http://www.bioforsk.no/ikbViewer/Content/50264/Evaluering_forvplaner_gaas_Norge.pdf

PS!

Og bildet av den underskjønne skapningen er nå berre lækkert! Står til en klar 5'er herfra! :)

Skrevet (endret)

En " kort " kommentar, et meget flott bilde av koselig " type Terje og en flott " lang " kommentar fra Svein :) Ha en fin torsdagskveld med hilsen Leif :)

Takk Leif :)

Endret av TerjeSolheim
Skrevet

Var innom bilde rett etter det var lagt ut,men det hender muligens eg ikke sente det det eg skreiv.

Innponert av ektheten og så klart som dagen bilde!!

Mvh

Tor

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...