Gå til innhold

Sesjon del 2 på fredag!


Andmy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skal på sesjon del 2 på fredag, og er veldig, veldig spent! skal på opptak til krigsskolen i starten av 2013, og trodde ikke sesjon del 2 skulle komme så fort! trodde ikke den var før i desember. men skal bli godt å komme i gang!

 

Jeg har trent for dette her i et par år nå, og den fysiske formen er på topp! jeg vil tro jeg skal klare å fullføre hele løpetesten (skal på treningssenteret i morgen og ta den for meg selv). det står også at det vil bli testet bryst/arm muskulatur, samt. bein. jeg regner vel egentlig med at arm/bryst vil være pushups, noe som passer meg utmerket, men er det noen som har peiling på disse beinøvelsene?

 

var ferdig med matte i fjor, så er vel litt "rusten" når det kommer til mattedelen. noen som har vært på sesjon og kan si noe om hvordan disse matteoppgavene er? vanskelighetsgrad feks? de andre teoritestene er jeg ikke spesielt redd for, ettersom jeg vil se på meg selv som en ganske oppegående person.

 

Er det noen måte å forberede seg til den teoretiske delen?

 

Håper på masse nyttig informasjon!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Var på sesjon for eit halvt år sida, du kan trene deg på mensa.no for bildetesten. Så var det framandordtesten, vanskelig og forberede seg på den. Og matte, da må kunne multiplisering dividering sida du berre fe kladdeark (fe ikkje bruke kalkulator). Noko ligningar og brøk ogso trur eg.

På det fysiske var det berre løpetesten med meg.

Så var det legetesten, syn og hørsel osv.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skal på sesjon del 2 på fredag, og er veldig, veldig spent! skal på opptak til krigsskolen i starten av 2013, og trodde ikke sesjon del 2 skulle komme så fort! trodde ikke den var før i desember. men skal bli godt å komme i gang!

 

Jeg har trent for dette her i et par år nå, og den fysiske formen er på topp! jeg vil tro jeg skal klare å fullføre hele løpetesten (skal på treningssenteret i morgen og ta den for meg selv). det står også at det vil bli testet bryst/arm muskulatur, samt. bein. jeg regner vel egentlig med at arm/bryst vil være pushups, noe som passer meg utmerket, men er det noen som har peiling på disse beinøvelsene?

 

var ferdig med matte i fjor, så er vel litt "rusten" når det kommer til mattedelen. noen som har vært på sesjon og kan si noe om hvordan disse matteoppgavene er? vanskelighetsgrad feks? de andre teoritestene er jeg ikke spesielt redd for, ettersom jeg vil se på meg selv som en ganske oppegående person.

 

Er det noen måte å forberede seg til den teoretiske delen?

 

Håper på masse nyttig informasjon!! :)

 

Skal du søke krigsskole så må du vente til sommer FOS, da vinter FOS er kun for UB utdanning.

 

Bra du forbereder deg til teorien, men det beste jeg ville anbefale deg er å få deg en god natts søvn og frokost slik at du er konsentrert. Ønsker du å ta videre utdanning i forsvaret baseres din "dyktighet" på denne teorien. Man må score minimum 5 for å kunne ta videre utdanning, så det er vel verdt å ta testen seriøst da du kun får denne ene sjangsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...