Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dynamostøy, har kilden, men hva har skjedd?


Kenzz

Anbefalte innlegg

Heisann! Kjøpte meg en BMW 3-Serie for en stund tilbake, og satte opp anlegg. Har hatt nesten akkurat samme bilen før, og har tidligere lært de klassiske nybegynnerfeilene.

 

Så kom dynamostøyet igjen. Lette lenge, men fant ikke kilden før i dag.

 

Det jeg lurer på er hva som har skjedd her..

Støyet slutter nemlig når jeg jorder "hetta" på signalkablene til kabinettet på spilleren inne i bilen. Da slutter støyet tvert.

 

Takker for gode svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsterkeren din har for dårlig jording, så den henter jord gjennom signalkabelen. Dette har gjort at jordingen i rca utgangene dine på spilleren, har tatt kvelden. Du får jorde forsterkeren skikkelig, og få fikset spilleren din, så blir det bra ;)

 

Høres veldig realistisk ut.. Så selvom jeg jorder forsterker godt nok nå, så vil det ikke bli bedre? Og hvordan skal jeg få "fikset" spilleren da? :)

Lenke til kommentar

Det kan være du er heldig, men mest sannsynlig så er jordbanene brent. Hvis dette skal fikses skikkelig, så må noen med de rette kunnskapene finne bruddet i spilleren og lodde det sammen. Den enkle måten er å jorde hetta på signalkabelen :)

 

Supert! Har hatt ny spiller i bakhodet, så kan vell bare gå til innkjøp av det nå da? :)

Det med å jorde hetta går jo midlertidig, men det tar ikke skade?

Lenke til kommentar

Det kan være du er heldig, men mest sannsynlig så er jordbanene brent. Hvis dette skal fikses skikkelig, så må noen med de rette kunnskapene finne bruddet i spilleren og lodde det sammen. Den enkle måten er å jorde hetta på signalkabelen :)

 

Supert! Har hatt ny spiller i bakhodet, så kan vell bare gå til innkjøp av det nå da? :)

Det med å jorde hetta går jo midlertidig, men det tar ikke skade?

 

Ikke hvis du i tilegg jorder forsterkeren skikkelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...