Gå til innhold

Velge lydutgang LG LV355U


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har koblet høyttalere til forsterker (Nad C372). Fra forsterkeren til tven bruker jeg nå RCA(rød og hvit) kabel. Det jeg ønsker å velge er at tven skal lyd gjennom ekstern lydkilde, som da blir via forsterker til høyttalere. Er det en annen måte jeg heller bør gjøre noe av dette på? Forsterkeren min har ikke HDMI eller den slags nymoderne muligheter.

Lenke til kommentar

På forsterkeren har jeg valgt å spille av med lydkilde til RCA som er koblet i TVen. Det er RCA utgangene fra TVen som er brukt.(Det står hvertfall Audio-in, bak, hvor jeg har plugget i RCAene). Jeg har sjekket gjennom innstillingene, men klarer ikke å finne noe sted hvor jeg velger om jeg skal bruke TVen sine høyttalere eller evt. eksterne tilkoblede høyttalere. Broren min har en Samsung, som faktisk er ett år eldre, og han har mulighet til å velge hvor TVen skal sende lyden.

Lenke til kommentar

Fant spesifikasjonene på utgangene til TV-en din, og eneste lydutgang den har er AUX for hodetelefoner og digital audio out som trenger en optisk ledning. Sjekk om du har optisk inngang eller AUX-in på TV-en :)

 

Det som gir best lyd er optisk, som kan gi opptil 5.1-lyd. AUX er nødløsning ;)

 

Selvfølgelig trenger du en optisk lydkabel for å ta i bruk denne utgangen

Lenke til kommentar

Fant spesifikasjonene på utgangene til TV-en din, og eneste lydutgang den har er AUX for hodetelefoner og digital audio out som trenger en optisk ledning. Sjekk om du har optisk inngang eller AUX-in på TV-en :)

 

Det som gir best lyd er optisk, som kan gi opptil 5.1-lyd. AUX er nødløsning ;)

 

Selvfølgelig trenger du en optisk lydkabel for å ta i bruk denne utgangen

 

Den har optisk mulighet, ja. Dessverre har ikke forsterkeren min det samme ;P Kan jo så klart gå til anskaffelse av nok en DA Converter, men er dyrt dessverre. Aux kan bli en nødløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...