Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Rar lyd fra pc


Anbefalte innlegg

Datamaskina funkar heilt greitt, men etter ei lita stund med world of warcraft(sikkert med andre spel og), kjem det ein rar tikke lyd, trur det er vifta, sida den er stock men er veldig usikker

 

burde vel ikkje lage noke spesiell lyd på 35c? datan er mindre enn ei veke gammal, 10 sekund etter eg legger ned spelet sluttar lyden og so kjem den tilbake ganske fort når eg begynner igjen:(

 

noken som veit kva som feiler?

 

1.00

742668

Samsung 27" LED SyncMaster S27B350H

1920x1080, 2ms, ConnectShare, VGA/HDMI

 

1.00

746612

Corsair Carbide 300R Midi Tower Sort

Vifter: 1x 140mm Front, 1x 120mm Bak, ATX, mATX, 2

 

1.00

758541

Corsair GS 600W PSU

ATX 12V V2.31, 80 Plus, Standard. 2x 6+2pin PCIe,

 

1.00

741889

Gigabyte Radeon HD 7950 3GB GDDR5

PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", 1xDL-DVI-I, nativ

 

1.00

748722

Intel® Core i5-3570 Processor

Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 6MB, Boxed w/fa

 

1.00

585022

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Kit w/2X HyperX 4GB DDR3, CL9-9-9-27, 240pin

 

1.00

630907

Microsoft Windows 7 Home Premium NO

OEM, 64bit, SP1

 

1.00

746688

MSI Z77A-G43, Socket-1155

ATX, Z77, DDR3, 1xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, VGA, DVI,

 

1.00

660432

Samsung DVD±RW Writer, SH-222BB

SATA, DVD±R: 22x DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, DVD-RAM:

 

1.00

752104

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Bas

 

1.00

653050

Seagate Barracuda® 1TB

SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel som du sier så høres det ut som det er en vifte som er årsaken. Ville startet opp spillet og så åpnet kabinettet for å høre hvilke vifte som er problemet. Sjekk at det ikke er noen ledninger som kommer borti en vifte. Godt mulig at det ikke er noe galt. Jeg har f.eks. sapphire hd5850 toxic som jeg irriterte meg over da jeg fikk det pga viften lager litt pulserende/tikkende støy på lavt turtall. Derimot hvis du har tydelig tikkende lyd kan det være at du har en defekt vifte, da mest sannsynlig på skjermkort (eller cpu).

Lenke til kommentar

tok vekk lokket på kabinette og eg er ganske sikker på at det er strømmforsyninga:S, var hjallefall der lyden kom fra

 

fikk og ei melding istad at ytelsen på datamaskina mi var dårlig, er den strømforsyininga mi for dårlig? eller er det feil på den?

 

alle viftene gikk fint, men har ikkje sett på strøm vifta då

Lenke til kommentar

Heller tvilsomt at det er stikkontakten som er problemet. Er veldig varierende kvalitet på vifter i psu, noe jeg har selv fått erfare flere ganger. En psu jeg hadde bråkte noe hinsides, og den døde etter noen uke :p en annen begynte å lage tikkelyder etter et år elns.

 

Ville lest noen tester av psu og se om noe klager på viftestøy. Hvis du finner ut helt sikkert at lyden kommer fra psu og den er såpass drøy at det uten tvil ikke skal være slik ville jeg benyttet meg av garantien.

 

Melding om dårlig ytelse kan komme opp av mange forskjellige grunner. Ville sjekket på hva som bruker ressurser på taskmanager. (Fulle harddisker/ssd kan føre til lav ytelse)

 

edit:skrivefeil

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Såg litt på youtube og det virka som mangen har ditta probleme... og sjølv om dei fikk ny lagde det samme lyden:S, sto ein plass at viss du snudde vifta sånn at den suge luft innafra kabinette so blir det bedre, men veit ikkje om eg kan gjere det sia mitt kabinett er lagd for at vifta skal stikke nedover:(

 

vel utifra dette virker det som viften i disses strømforsyningene ikke er så veldig gode. Er ingenting i veien for at strømforsyningen får luft fra kabinettet. Eneste fordelen med at strømforsyningen får luft fra utsiden er at den da får kald luft, som gjør den kjøligere, som gjør den mer stille. I ditt tilfelle ser det derimot ut som at det kan lønne seg at luften kommer fra innsiden. Er ikke så mange år siden alle kabinett var laget slik at strømforsyning fikk luft fra innsiden av kabinettet :) kabinettet er laget slik at man KAN gi strømforsyningen luft fra utsiden.

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

testa ut lyse i psu'en, det funka, men då såg eg at vifta ikkje spinte rundt.. har vore litt usikker sida eg bygde den på tirsdag om eg har såtte 24 - pinnen fra psu'en til hovudkortet skikkelig inn, eg har pressa på eindel, men det er fortsatt ei sprekke mellom gummien på 24 pinnen og kontakta

 

enten så slutta vifta å virke no nettop eller so er det sikkert grunnen til lydane lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...