Gå til innhold

komme inn på forsvarets ingeniørutdanning


benski2011

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lyst til og ta ingeniørutdanning i forsvaret og lurer på om noen veit hvordan opptakskravene er?

har vært innom sidene til forsvaret uten å få svar på spørsmålet mitt.

Der står det bare at man må ha greie karakterer i fysikk og matte, og god fysisk form.

Men hva definerer de som "god" fysisk form?

Lurer også på om de har noe karakter snitt? det står ikke det heller.

det står også at man må ha god karakter i Sejson, og da er jeg redd for å ikke komme inn på sesjon 2, noen tips der?'

 

takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opptaket til ingeniørutdanninga til forsvaret (Forsvarets Ingeniørhøgskole) foregår på Felles Opptak og Seleksjon (FOS) på kjevik hver sommer. Opptakskravene her er helt like som på opptaket til befalskolen.

3000m på 14:00 for menn, 15:00 for kvinner

4 kroppshevingen for menn, 5 for kvinner

16 pushups for menn, 10 for kvinner

20 situps for både menn og kvinner

Dette er de fysiske minstekravene som gir deg en karakter 2,0.

Det skal sies at det er gjennomsnitt karakteren av de fysiske testene samt karakteren din fra 3000m som blir din endelige karakter. Dvs at du kan score mindre enn 4 hangups såfremt du scorer høyere på de andre fysiske testene. Greier du alle de fysiske kravene untatt løpinga vil heller ikke dette være godt nok. De fysiske minstekravene er absolutte!

Her har du tabell over opptakskravene:

http://forsvaret.no/...er/default.aspx

 

Realfags fordypning i matte og fysikk er også et krav. Karakter er ikke et krav, men du kan bli spurt om dette på intervjuet.

 

God karakter fra sesjon betyr at du må score minst 5 på iQ testene. Dette er likt som ved all utdanning i forsvaret. Krav til syn og hørsel er det ikke, men du må fortsatt bli klarert tjenestedyktig på sesjon 2 til å kunne søke utdanninga.

 

Skulle det være noe uklart eller lurer du på noe mer så spør ivei :)

Endret av forsvaret2011
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...