Gå til innhold

Medie og kommunikasjon, HELP!


noddy^97

Anbefalte innlegg

jeg bor i nordnorge å sliter med å finne ut hvilken linje jeg skal søke på...

 

jeg har noen ikke så vanskelige spørsmål :)

 

jeg har litt lysst til å søke på medie og kommunikasjon, å det jeg lurte på er :

om det er mye faglig (dvs. norsk, engelsk, matte etc) ?

 

det andre er : hvilket karaktergjennomsnitt må man ha?

 

jeg ønsker bare seriøse svar.. :))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Gikk media og kommunikasjon i fjord. Det var endel teori, men det meste hadde man lært i 10ende. Når det gjelder snittet på min skole var det ikke så altfor høy 3 ca. Jeg hadde 3.8 i snitt og kom lett inn.

Endret av Slettet-1nDPpQXNWW
Lenke til kommentar

Jeg går mitt 3. år nå som medier og kommunikasjonselev. Jeg regner også med at det er samme opplegget overalt i landet med tanke på fag innenfor denne studieretningen.

 

Første året blir det mye mediefag. Du har også matte, naturfag, norsk og gym. Tror det var det.

Andre året har du verken matte eller naturfag, men i stedet får du samfunnsfag og engelsk, og beholder fremdeles norsk og gym.

Tredje året mister du engelsk og samfunnsfag igjen (hvis du går medierettet påbygging) og får tilbake matte samt naturfag.

 

Medier og kommunikasjon er absolutt en studieretning å anbefale. Jeg har også fått inntrykk av at vanlig studiespesialisering ikke er spesielt givende (utifra venners kommentarer), så det er vel ikke mye å give etter med mindre du er helt usikker på hva du vil gjøre.

 

Du får oppleve mye artig. Fotografering, video, webdesign. Det er riktignok en del teori også, men veldig mye praktisk. Du angrer nok ikke hvis du prøver :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med 3 år på medier & kommunikasjon nå i sommer. Hadde dog litt annerledes skolegang enn det Espyy over her har:

 

Første året hadde vi mye innføring i videoproduksjon (filming, klipping, lysoppsett osv), en del web (hvor vi brukte Adobe Flash til å animere webannonser) og innføring i lydproduksjon (produsere radioreklamer, innføring i div. lydprogrammer fra Adobe osv). Av allmenne fag hadde vi matematikk, naturfag, norsk, gym og engelsk

Andre året hadde vi grafisk produksjon (plakater, flyers, visittkort) og foto (fotografere div. motiver, modeller). Av allmenne fag hadde vimatematikk, norsk, gym, engelsk og samfunnsfag. Naturfag falt bort dette året.

Tredje året hadde vi lite praktisk innenfor media (dette var påbygg), men mye medieteori (mediekommunikasjon blant annet). Av allmenne fag fikk vi tilbake naturfag, mistet engelsk, fikk historie, mens norsk og gym sto igjen.

 

Medier & kommunikasjon, for meg, var 3 veldig enkle år på videregående. Null lekser, og framføringer/prosjekter kunne ofte gjøres med et skippertak dagen før. Noen ganger kunne framføringene gjøres timen før de skulle framføres, og allikevel kunne man ende opp med en 5'er.

Sett at enn får generell studiekompetanse av denne studieretningen så har man ganske mange valgmuligheter etter vgs. Selv valgte jeg noe helt utenom mediaveien - jeg studerer nå eiendomsmegling. Skolen jeg gikk på var forøvrig Thor Heyerdahl i Larvik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...