LaDdeR Skrevet 3. september 2003 Skrevet 3. september 2003 Jeg skaffet meg nettopp et Asus A7N8X Deluxe/GD , 2500 barton og twinos ram. jeg fikk en alarm som sa at spenningen gikk over 12. jeg ignorerte den, og spilte q3. plutselig stoppa maskina.. lyset frampå kabbinete lyste fortsatt, men alt annen som vifter hadde stoppet. cpu var clocket opp til 2600 på 2.1 ghz, og fsb'n var på 166. jeg prøvde å ta ut strømkable, vente litt. sette inn igjen.. slå på, men nei.. skjermen går gjennom strømforsyninga, og den får strøm. på hovedkortet er det noe som heter C.O.P som stenger av maskina før cpu brenner opp.. kan den funksjonen slått inn`? får vertfall ikke start på maskina.... ={ HJELP MEG!!!!!!!!!!!!!!!!
stianfr Skrevet 3. september 2003 Skrevet 3. september 2003 Hvis 12 volten var veldig høy kan jo den ha knekt noen vifter og harddisker. Og C.O.P vil kanskje ikke la maskinen starte uten at Cpu vifta går. Det kan være dette men jeg har aldri brukt Asus sitt C.O.P system så jeg vet ikke hva det gjør helt konkret, men jeg tror ikke cpun har brent seg da måtte 1,5 volten aller hva den nå heter vært for høy. Siden cpun bruker denne spenningen
osse-mon waits for alice Skrevet 3. september 2003 Skrevet 3. september 2003 Test med et annet supply...
LaDdeR Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 når jeg koblet en vifte til strømforsyninga og startet maskina, da blinket lysvifta.. vill det si at det kan være en kortsluttning inni strømforsyninga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå