Gå til innhold

Bredbånd fra ICE. WAN-tilgang slutter å virke etter noen minutter


Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilsendt R90 for 2 uker siden. Jeg merket med en gang at modemet hang veldig på GUI wan/lan og svarte etter en stund heller ikke på ICMP. Soft og hard reset har ikke hjulpet.

 

Idag fikk jeg tilsendt nytt modem. Satte denne opp og enablet tilgang fra wan. ping og innlogging via port 80 fra WAN fungerte noen minutter så fikk jeg ikke tilgang til grensesnittet lenger.

 

Noen som har erfaringer med dette? Support er ikke helt på nett selv eller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en firmware update til ruteren her:

Direkte link: http://kundeservice.ice.no/Portals/0/drivers/R90%20Upgrade%20v2.zip

Hentet fra: http://kundeservice.ice.no/Privat/Kundeservice/Sp%C3%B8rsm%C3%A5logsvar/TeknisksupportWlanR90.aspx

 

Den ser ut til å være utgitt den 11.05.2012, så den er relativt ny.

Jeg har ikke denne ruteren selv, så vet ikke om det vil fungere, men det er jo verdt forsøket.

 

Hvis du er avhengig av ice for å komme på nett, så kan det kanskje være en ide å vente med å oppgradere til du har en reserveløsning på plass i tilfelle oppdateringen feiler og du må på nett for å finne info til å fikse det.

Lenke til kommentar

Det er en firmware update til ruteren her:

Direkte link: http://kundeservice....pgrade%20v2.zip

Hentet fra: http://kundeservice....ortWlanR90.aspx

 

Den ser ut til å være utgitt den 11.05.2012, så den er relativt ny.

Jeg har ikke denne ruteren selv, så vet ikke om det vil fungere, men det er jo verdt forsøket.

 

Hvis du er avhengig av ice for å komme på nett, så kan det kanskje være en ide å vente med å oppgradere til du har en reserveløsning på plass i tilfelle oppdateringen feiler og du må på nett for å finne info til å fikse det.

 

Takk, har allerede den ny FW.

 

Fikk dette svaret:

 

>> Hei, takk for din henvendelse.

>

>>

>

>> Det vil bli lagt ut en oppdatering senest 07.09.12 på våre hjemmesider.

 

og senere:

 

> Vi har ikke fått beskjed om at det skal være noen feil med ping og grensesnittet på modem.

>

> Om det er noe som ikke stemmer på ditt modem anbefaler vi at du ringer vår kundeservice på nummer 08200.

 

Si opp abonnomentet. ICE er noe dritt.

 

Og hva er alternativet når du er på fjellet med bare solcellepanel?

 

Har satt opp et IP-kamera der...

Lenke til kommentar

Si opp abonnomentet. ICE er noe dritt.

Hvorfor mener du det?

Jeg er fornøyd med dem og synes det er en livreddende løsning mange steder der ingenting annet fungerer, pluss at det kan brukes i Sverige og Danmark til samme pris, noe ingen andre leverandører jeg vet om tilbyr, med unntak av Tele2 som kan brukes i Sverige.

Man kan naturligvis ikke forvente at det fungerer like bra som en fast linje, da dette er "mobilt bredbånd". Det skal også sies at Ice er tregere enn 3G fra f.eks Telenor og Netcom.

 

 

Telenor og Netcom har god hastighet, men bare dekning rundt tett bebygde områder, mens Ice har okish hastighet, men kan brukes så og si overalt. Utifra det får man velge selv hva man legger vekt på. Personlig har jeg både Netcom og Ice, og bruker det som er best eller billigst alt etter anledningen.

Lenke til kommentar

Si opp abonnomentet. ICE er noe dritt.

Hvorfor mener du det?

Jeg er fornøyd med dem og synes det er en livreddende løsning mange steder der ingenting annet fungerer, pluss at det kan brukes i Sverige og Danmark til samme pris, noe ingen andre leverandører jeg vet om tilbyr, med unntak av Tele2 som kan brukes i Sverige.

Man kan naturligvis ikke forvente at det fungerer like bra som en fast linje, da dette er "mobilt bredbånd". Det skal også sies at Ice er tregere enn 3G fra f.eks Telenor og Netcom.

 

 

Telenor og Netcom har god hastighet, men bare dekning rundt tett bebygde områder, mens Ice har okish hastighet, men kan brukes så og si overalt. Utifra det får man velge selv hva man legger vekt på. Personlig har jeg både Netcom og Ice, og bruker det som er best eller billigst alt etter anledningen.

 

Når jeg snakka med de på kundeservice ble jeg fortalt at jeg burde ha minst 500kb/s, men jeg forklarte helt enkelt "Nei, det er 30kb/s." Kjerringa sa at det ikke var mulig og at jeg bare snakka "tull" Det hele endte med at hun bare la på røret!

Lenke til kommentar

Det vil alltid være kinkige situasjoner med alle leverandører der support ikke helt klarer å finne ut hva som er galt, og at det kan gå flere omganger med bestilling av montør, bytte av modem og utstyr osv uten at ting løser seg, fordi den ene representanten ikke vet hva den andre har gjort osv, slik at kunden blir sur og klager. Dette er noe som fort sprer seg, og man vil se det at uansett hvilket selskap det dreier seg om, så er det alltid noen som har dårlig erfaring.

 

Det man dessverre sjelden hører om er de som har god erfaring, for det blir sjelden snakket om. 30kbit var litt i det minste laget ja, men hvis du hadde tatt en ny telefon og fått snakket med en ny representant er jeg sikker på at de kunne ha hjulpet deg bedre. Du kan flytte modemet eller skaffe bedre antenner som gir bedre signal, og raskt komme over ~180kbit som er raskere enn det netcom og telenor klarer å levere på de fleste steder.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hva med å kjøpe en egen router av litt bedre kvalitet som fungerer på ICE nettet og en ekstern antenne til denne for å få bedre signal som igjen vil gi bedre hastigheter?

 

Det koster jo litt, men da slipper du jo alle problemene og sparer mye tid.

 

F.eks Conel CR10 V2

 

Hjelper jo mye på hastigheten å koble en ekstern antenne rett på routeren fra ICE også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...