Gå til innhold

Proteinpulvet til tynn 16 åring


Anbefalte innlegg

Hei, er 16 år og går i 1. klasse på gymnaset, skal begynne å trene i treningsstudio 2-3 ganger i uken. Jeg er rimelig tynn for å si det sånn, rundt 55 kg, for å få noe utbytte av det trenger jeg litt ekstra protein. Jeg drikker ikke så mye melk, men prøver å drikke en del, spiser og en del, inkludert egg og kjøtt. Mange bruker proteinpulver eller kosttilskudd, noe som virker interesant for meg. Vil se litt mer musuløs ut og ikke føle meg dum i t-skjorte eller bar overkropp. Noen tips? Helst en konkret type på kanskje proteinfabrikken, noen som kan hjelpe? :) Også kanskje noen raske tips til trening, blir en del styrke med benkpress, manualer, romaskin osv. Jeg jogger og litt, opp fjell eller strak bakke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier vanligvis å ha 1-2 knekkebrød og vann til frokost, så kjøpe mat i kantina ca 50% av dagene ellers ikke spise før jeg kommer hjem. Så spise veldig mye knekkebrød når jeg kommer hjem (4-5-6 stk.) Deretter spise en stor middag i 5-6 tiden med noen ganger kveldsmat med et par knekkebrød om kvelden (er ikke så glad i brød) Prøver og å drikke minst 0,5 L melk om dagen i tilleg til ost, mat, og annen melk i mat. Har et relativt vanlig kosthold tipper jeg. Spiser og en del egg, men ikke for tiden.

Endret av KingInTheNorth
Lenke til kommentar

Altfor mager kost syns jeg. Du har protein, karbohydrater og fett som du trenger for å vokse.

Proteinpulver er ikke løsningen for å legge på seg. Musklene trenger næring for å bli store.

 

Spis MYE mer. Jeg er 17 år og spiser ca. 600 gram kylling og 700-800 gram fullkornsris, fullkornspasta og søtpoteter hver dag. Ca. 200 gram havregryn, noen never mandler og noen spiseskeier olivenolje i tillegg.

Tar meg en proteinshake og noen riskaker med peanøttsmør innen 30 minutter etter styrketrening, da dette er det "gylne" tidsrommet.

 

Det er hardt, men litt slit må du klare om du vil nå mål. Etter 4-5 uker på denne dietten gikk jeg opp 4-5 kg i muskelmasse og fett. Var som du kaller det, "tynn", før jeg begynte å trene ordentlig.

Lenke til kommentar

Pleier vanligvis å ha 1-2 knekkebrød og vann til frokost, så kjøpe mat i kantina ca 50% av dagene ellers ikke spise før jeg kommer hjem. Så spise veldig mye knekkebrød når jeg kommer hjem (4-5-6 stk.) Deretter spise en stor middag i 5-6 tiden med noen ganger kveldsmat med et par knekkebrød om kvelden (er ikke så glad i brød) Prøver og å drikke minst 0,5 L melk om dagen i tilleg til ost, mat, og annen melk i mat. Har et relativt vanlig kosthold tipper jeg. Spiser og en del egg, men ikke for tiden.

 

Om du vil legge på deg muskler må du spise mye mer som Cepherit sier. Knekkebrød inneholder nesten ingen kalorier, så det bør du unngå å spise for mye av. Spis en stor frokost med egg, ris, melk, havregryn etc. Få i deg rundt 2600-2700 kcal hver dag. Om du er veldig aktiv, legg til mer.

 

Når det kommer til styrketrening bør du gjøre øvelser som knebøy, markløft og benkpress. I tillegg kan du prøve deg på pull ups, roing med vekter, cable crunches osv. Kjør 3-5 sett med 6-12 repetisjoner.

 

Å gå opp i vekt tar tid, så tolmodighet er viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...