Gå til innhold

Tråden for spansk språk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tengo una pregunta. :hmm:

Har for tiden sett veldig mye på amerikanske serier og filmer som er dubbet til spansk.

Er det mest spansk fra Spania eller spansk fra Mexico/Latin-Amerika som brukes på disse dubbene?

Skrevet
Tengo una pregunta. :hmm:

Har for tiden sett veldig mye på amerikanske serier og filmer som er dubbet til spansk.

Er det mest spansk fra Spania eller spansk fra Mexico/Latin-Amerika som brukes på disse dubbene?

Jeg bor i Spania, og her er alle filmene dubbet til spansk, mens i Latin-Amerika er filmene dubbet til spansken de bruker der. Er ikke mye forskjell, og man kan gjerne klare å forstå begge "språkene", men de har uttrykk og ord som er forskjellige. F.eks Spania: allí (der) og aqui (her), mens i Latin-Amerika er dette alla og aca (litt usikker på skrivemåte)

Skrevet

Takk for svar! Jeg har vært litt bekymret for å ende opp med å snakke en spansk som er blanding av alle mulige spansk dialekter. Vil nødig høres ut som en person som snakker en blanding av trøndersk, bergensk og nord-norsk. (Hvis det i det hele tatt kan sammenlignes) :!:

Skrevet (endret)

Hehe... Neida, er bareå praktisere spansk når du kan, så går det nok bra skal du se ;) Å se spanske filmer er ganske bra :)

Endret av Minamo
Skrevet
Hehe... Neida, er bareå praktisere spansk når du kan, så går det nok bra skal du se ;) Å se spanske filmer er ganske bra :)

både og, men er veldig vanskelig å få med seg fordi de prater så førdømt fort :p

Skrevet

Om noen dager har jeg en skriveøkt i spansk, nivået er 9. trinn. Jeg har begynt å forberede meg med å skrive inn regler for verb, adjektiv, bindeord osv. i regelboka. Er det noe jeg burde huske spesielt på når jeg skriver? Enkle tips? Har også skrevet inn alt av gloser i gloseboka mi hvis jeg skulle trenge den, itillegg til ordbok på prøva.

Skrevet

Lykke til, Pistolen! :thumbup:

Prøv å lage setninger med glosene, da er det større sjanse for at du husker de (hvis det ikke er så uhorvelig mange da.)

Du må fortelle oss hvordan det gikk når skriveøkten er overstått. :)

Skrevet (endret)

Det er me gusta :)

Verbet gustar bøyes etter det du liker, ikke person. Finnes derfor bare gusta som du bruker når det du liker er i entall, eller gustan som du bruker om det er flertall.

Me gusta el coche - jeg liker bilen

Te gustan los coches - du liker bilene

Endret av Minamo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...