Gå til innhold

BK: Møt Bokfinken, Knut !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine Knut, masse flotte farger på brystet, litt pjuskete i fjøra ett par plasser, kanskje er det slik Knut pleier se ut eller kanskje blåste det litt den dagen for alt jeg vet :) Flott er han i hvertfall.

Pjuskete, Moi ? Er vel for travel til å ha tid for fjærpuss slik på ettermiddagen, men til kvelden blir det vel pussing.

Takk for en hyggelig tilbakemelding, Jentungen2 ! :)

 

Lenke til kommentar

Alltid gøy å se fine fuglebilder plassert slik på bildbrikken. Bra og interresangt at det endelig begynner å komme noen bilder med Eisa-vinner D800 :) Er nok ett utrolig bra "verktøy".

Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Geir :)

Jeg må si at overgangen fra Nikons D300 og DX-formatet og oppjustering av objektiver var noe som overrasket meg meget positivt - og D800 oppleves som et veldig stabilt og godt verktøy :)

 

Lenke til kommentar

Fint møte med bofinken Knut, Birger :) Hvorfor ikke bofinken Birger? :rofl: Med hilsen Leif :grin:

Det er bare plass for 1 Birger her i landet :)

Neida, Leif - men på folkemunne noen steder her i landet så går Bokfinken under navnet "Knut".

Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Leif :)

 

Bare 1 Birger hm? Ja kanske å bare plass for 1 Leif då? :rofl: Har å hørt detsamme i Sverige :grin: God fredag og natta :sleep: ...Leif

Lenke til kommentar
Fint møte med bofinken Knut, Birger :) Hvorfor ikke bofinken Birger? :rofl: Med hilsen Leif :grin:
Det er bare plass for 1 Birger her i landet :)Neida, Leif - men på folkemunne noen steder her i landet så går Bokfinken under navnet "Knut".Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Leif :)
Bare 1 Birger hm? Ja kanske å bare plass for 1 Leif då? :rofl: Har å hørt detsamme i Sverige :grin: God fredag og natta :sleep: ...Leif

God fredag til deg også og sov godt, Leif :)

 

Lenke til kommentar

Er nok enig med Kjetil Øyen om at fuglen fremstår som ullen - øyet virker matt og mangler den glansen som kjenntegner treff på fokus, og detaljene i øyeringen er nærmest utvisket (de burde vært godt synlig på dette bildet), ser heller ingen skikkelig skarphet andre steder på fuglen. Åpen blender gir lite spillerom med en brennvidde på rundt 150mm, og selv med 1/500 er det lite som skal til før det blir litt bom - og det er desverre slik det ser ut for meg...at du har bommet ørlite grann eller at fuglen beveget seg da utløseren ble trykket ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok enig med Kjetil Øyen om at fuglen fremstår som ullen - øyet virker matt og mangler den glansen som kjenntegner treff på fokus, og detaljene i øyeringen er nærmest utvisket (de burde vært godt synlig på dette bildet), ser heller ingen skikkelig skarphet andre steder på fuglen. Åpen blender gir lite spillerom med en brennvidde på rundt 150mm, og selv med 1/500 er det lite som skal til før det blir litt bom - og det er desverre slik det ser ut for meg...at du har bommet ørlite grann eller at fuglen beveget seg da utløseren ble trykket ned.

Ja, da er det bare å ta det til etterretning og gjøre bedre neste gang.

Takk for den hyggelige og konstruktive tilbakemeldingen, Tjernshaugen :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komposisjonen er upåklagelig, også farger..men det er etter mitt syn nesten umulig å bedømme bildet ditt Birger, fordi det er altfor lite .Jeg regner med at det er adskillig bedre enn det som framstår her :) :)

For min egen del så ser jeg ikke vitsen i at et bilde som sees i 100% ikke skal være innenfor skjermens ytterkanter da en for stor fil gjør at man blir sittende å panorere og dermed mister helheten.

 

Denne bildefila kunne jeg vel vært større, men jeg får prøv å få til bedre neste gang :)

Takk for din hyggelige og konstruktive tilbakemelding, Terje ! :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...