Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n starter ikke! trenger å vite hvilken del som det er feil med.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt pcn min i en liten stund, den har funket fint til nå. jeg kjøpte nylig en Radeon HD 6850 1GB DDR5 memory GPU og en Corsair builder series CX600 v2 PSU. Jeg prøvde å installere begge delene og pc'n slo seg på. men klokken var så sent at jeg gikk og la meg for dagen. når jeg kom hjem fra skolen dagen etter så ville den ikke slå seg på i det hele tatt, jeg har prøvd med 2 forskjellige PSU'er og er ikke helt sikker på om hvordan jeg kan få den til å funke igjen, eller få vite om hovedkortet er død eller ikke. jeg tror PSU'en fungerer fint fordi jeg hører at den går i gang når jeg setter i ledningen bak.

I tilleg lyser det grønt når jeg prøver med min gamle pSU

 

Takk for hjelpen

 

Tenker meg at dere trenger specs også, skal skrive det meste men jeg er ikke så god på PC-ting så får nok ikke med alt

 

1GB kingston ddr3 RAM stick x 4

Corsair Builder Series CX600 v2 600w PSU

 

Aner ikke hva slags CPU det er oppi.. men CPU 4pin power connector greia sitter på plass

2nsapgg.jpg

29awm77.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du kjøpte nytt skjermkort, hva brukte du før? Onboard eller PCI.Ex?

Uansett, prøv uten det nye skjermkortet, altså med det gamle, mens du har den nye PSU'en koblet i, dobbeltsjekk at 20/24 pins og 4/8 pins er koblet til på hovedkortet, koble ut det du ikke trenger som bruker strøm (ikke skjermkortet du har fra før hvis dette krever strøm) og gi en tilbakemelding.

 

Hovedkortet er nok ikke defekt.

Lenke til kommentar

Som sagt, ekke så god på pc'r men den forrige GPU'en trengte jeg bare å dytte inn, ingen 6pin PCI plugs trengs på den.

Prøvde det du sa, har både 24 pin og 4pin koblet til hovedkortet og resten av psu ledningene er av, men det funker fortsatt ikke..

 

tok du på metall før du begynte å mekke rundt i pcen? dette høres litt ut som statisk elektrisitet. og da er hovedkortet dødt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...