Gå til innhold

Wifi hopper ut og inn -koblet fra Microsoft Virtual WiFi og alt ble værre


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper på litt hjelp fra et lyst hode.

Vi sliter med Wifi hjemme. Den hopper ut og er veldig treg til tider. Men nå er det min maskin som virkelig sliter.

Jeg oppdaget er nytt nettverk jeg ikke har hatt: "Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter #2".

Denne hoppet ut og inn. Jeg deaktiverte den, men nå når jeg aktiverer den så er den fremdeles deaktivert.

Jeg har også avinstalert den (leste på MS sine sider at den da ville komme tilbake med en restart av pc.), oppdatert driver på både nettverkskort (trådløse) og denne andre saken.

Tar jeg ut kabelen for å gå trådløst så hopper det inn og ut + at hastigheten når den er "på" er for lav til å laste en side.

Tok en bilde av hvordan det ser ut nå.

 

Kan noen hjelpe? :)

post-87442-0-58364800-1345422126_thumb.jpg

Endret av andrr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom det er flere WiFi accesspunkter i nærheten er sannsynligheten stor at disse benytter samme kanal. 90% av folk som kjøper lar den stå på standard kanalen. Dette vil ressultere i at enheter faller ut.

 

Gå inn på routeren og skift den over til en annen kanal som ikke overlapper. Er den kanal 1, skift til kanal 6, eller 11 osv

 

Som du ser her:

 

post-140267-0-46149700-1345437097_thumb.png

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Dersom det er flere WiFi accesspunkter i nærheten er sannsynligheten stor at disse benytter samme kanal. 90% av folk som kjøper lar den stå på standard kanalen. Dette vil ressultere i at enheter faller ut.

 

Gå inn på routeren og skift den over til en annen kanal som ikke overlapper. Er den kanal 1, skift til kanal 6, eller 11 osv

 

Som du ser her:

 

post-140267-0-46149700-1345437097_thumb.png

Hei og takk for svar.

Det er ingen andre WiFi accesspunkter i nærheten. og problemet er vesentlig på min bærbare pc.

De andre faller ut av og til, men min fungerer nesten ikke. Når min hopper ut så er den andre pcen ok på nett. Derfor jeg tror det ligger på min pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...