Gå til innhold

Spørsmål rundt gamer-PC


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å bygge en ny PC som skal brukes for det meste til gaming. Jeg trenger ikke å ha det aller beste utstyret, men jeg ønsker å spille nye spill i ganske høy oppløsning. Inntil videre vil det for det meste gå i spill som Diablo 3 og Guild Wars 2.

 

Det jeg lurer på er følgende:

 

Grafikkort.

Valget står mellom Gefore 670, Geforce 660 ti og Radeon 7850. Siden forskjellen i pris mellom 7850 og 670 er bortimot 1500 kroner, lurer jeg på hvor merkbar forskjellen er. Vil jeg merke betraktelig dårligere ytelse i spill som Guild Wars 2, WoW og Diablo 3 hvis jeg går for et 7850-kort? I tillegg stusset jeg litt over listeprisene til 660 ti kort i norske nettbutikker. Er det vanlig at kort som koster 300 dollar (dvs. 1800 kroner) i USA koster rundt 2500 i Norge? Er det ikke da nesten like greit å gå for 670?

 

Hovedkort

Jeg har tenkt å kjøpe et ASUS P8Z77 kort, men hvilket? Hva er forskjellen mellom versjoner som LX, Pro og Deluxe? Prosessoren jeg har tenkt å kjøpe er Intel i5 3570K, hvis det har noe å si.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde valgt LX hvis SLI/CF ikke er aktuellt.

 

At valget mitt falt på P8Z77 var egentlig ganske tilfeldig. Jeg har sett det blitt brukt i en god del andre datamaskiner, og gikk ut fra at det var et av de bedre alternativene. Hvis det finnes andre muligheter for en middels dyr gamer-PC, lytter jeg gjerne.

 

Det jeg er mest nervøs for er å kjøpe et for dårlig/gammelt hovedkort som ikke er kompatibelt med prosessor og andre deler.

Endret av Elghufs
Lenke til kommentar

ASUS P8Z77 serien er svært gode kort alle sammen og forskjellen går stort sett på hvor mye kult du kan montere på dem. Om du ikke skal montere så mye rart på dem som to graffikkort og slikt trenger du bare finne et av de billige. LX utgaven er et kjempe bra hovedkort og det er sikkert det beste valget for deg om det ikke er noen spessiell grunn til noe annet.

 

Ellers er jeg enig med forrige taler om at 7850 vil passe dine behov godt. Med i5-3570K har du faktisk kraft nok til at du kan oppgradere graffikkortet om 1,5 - 2 år for 2000kr og ha en topp moderne gamer igjen da også uten å flaskehalse hardt i CPU.

Endret av RaaneHolmg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...