Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan å avvise noen sosialt?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg er en ung gutt på 19 år som ofte kommer i situasjoner hvor absolutt må prate med meg. Det kan være folk på gaten, i butikk eller andre nye medstudenter som nettopp har begynt på skolen( er fersk selv).

 

Tviler sterkt på at jeg er en slags storsjarmør, men det blir litt for mye når folk konstant kommer opp til meg for å prate og vil være sosial når jeg heller er fokusert på andre ting. Det kan merkes at jeg er svært asosial av natur slik at følgende blir litt mer ekstremt for meg enn andre.

 

Lurer derfor på om forumet har noen tips til hvordan man kan få blitt latt være i fred uten å måtte være truende eller dramatisk på noen måte.

 

Takk på forhånd : ) Anonym poster: f73584f0617ffefc9be1939ec00a470d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei folkens!

 

Jeg er en ung gutt på 19 år som ofte kommer i situasjoner hvor absolutt må prate med meg. Det kan være folk på gaten, i butikk eller andre nye medstudenter som nettopp har begynt på skolen( er fersk selv).

 

Tviler sterkt på at jeg er en slags storsjarmør, men det blir litt for mye når folk konstant kommer opp til meg for å prate og vil være sosial når jeg heller er fokusert på andre ting. Det kan merkes at jeg er svært asosial av natur slik at følgende blir litt mer ekstremt for meg enn andre.

 

Lurer derfor på om forumet har noen tips til hvordan man kan få blitt latt være i fred uten å måtte være truende eller dramatisk på noen måte.

 

Takk på forhånd : ) Anonym poster: f73584f0617ffefc9be1939ec00a470d

Jeg tror du har et "vennlig ansikt" slik jeg har, jeg blir ALLTID spurt av forvillede turister om veien eller av eldre damer om hva klokken er,

 

Så jeg går ALLTID! med hodetelefoner på ørene, og gjerne med solbriller., og jeg har et morskt blikk, og en meningsfylt gange nedover gaten. Da er det ingen som kommer å maser ^^

 

-frank

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tror du har et "vennlig ansikt" slik jeg har, jeg blir ALLTID spurt av forvillede turister om veien eller av eldre damer om hva klokken er,

 

Så jeg går ALLTID! med hodetelefoner på ørene, og gjerne med solbriller., og jeg har et morskt blikk, og en meningsfylt gange nedover gaten. Da er det ingen som kommer å maser ^^

 

Du også? :D

 

Ikke det at jeg alltid gjør det,men noen ganger gjør jeg det samme for å få fred,eller har mye å gjøre,funker som fy det trikset.

 

Nesten like bra som å gå rundt og se morsk og stresset ut på jobb med noen papirer i handa mens man sukker og rister på hodet(George i Seinfeld hadde jo også noen fine metoder :thumbup: ).

 

Men nå synes nå jeg at det stort sett bare er trivelig å prate med folk da.

 

Uvennlig ansikt er nok det beste trikset,prøv å se ofte på klokka,ta opp mobilen og si at du må ta en telefon.

Si at du er opptatt kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...