Gå til innhold

Trenger litt hjelp med PC


Anbefalte innlegg

Heisann tenkte jeg skulle bygge meg pc igjen da jeg har hatt bærbar de siste 6 åra, har lest meg opp litt rundt diverse komponenter men trenger hjelp fra folk med erfaring. PC'n vil bli brukt til litt gaming.

 

Har satt opp et forslag:

1255010.jpeg

 

Hvordan ser dette ut? Kunne tenkt meg å fått ned prisen litt uten at det går for mye utover ytelse. Overklokking blir sikkert et tema etterhvert.

Trenger innspill på alle deler. Finnes det et bedre alternativ?

 

Hovedkort - Billigere alternativ?

Gpu - 670 eller 7970? har mer eller mindre bestemt meg for Gigabyte med Windforce 3x, noen erfaringer?

Psu - Her har jeg tatt et skudd i mørket, innspill?

Skjerm - Er helt blank på skjermer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har tat et skudd i mørket har du hvertfall truffet temmelig greit ^^

 

Det ser ut som du har funnet noe fornuftige komponenter...

Nvidia eller ATI.. spiller liten rolle.. Jeg har alltid vært Nvidia frelst.. men kjører ATI nå.. og kan ikke se noe negativt med noen av de... eneste forskjellen er hvilkene spill som er mest optimalisert mot hvilket kort..

 

CD/DVD/blu-ray mangler du.. (men er ikke sikkert du trenger det.. )

(koster ikke mye.. så lønner seg og hive på en liten..)

 

 

 

 

Eneste som jeg mener trekker ned er strømforsyneren.. (men den holder) (prosessoren ligger på ca 125 watt. og skjermkortet ligger på ca 150-200 watt.. )

 

Skjerm - der er oppløsning og Hz de 2 viktigste punktene... jeg valgte desverre 3x 27" Philips skjermer.. men burde heller valg en med støtte for 120Hz.. (veldig fint når du har så kraftig skjermkort)

Skjermen du har linket til, er en okei billig skjerm.. har tilsvarende på jobb.. og fungerer greit i forhold til pris.

 

Hardiskene, er jeg desverre WD frelst.

og SSDen har jeg desverre ikke lest så mye om Intels disk.. kjører på corsair selv.

 

Endret av Omland07
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann tenkte jeg skulle bygge meg pc igjen da jeg har hatt bærbar de siste 6 åra, har lest meg opp litt rundt diverse komponenter men trenger hjelp fra folk med erfaring. PC'n vil bli brukt til litt gaming.

 

Har satt opp et forslag:

1255010.jpeg

 

Hvordan ser dette ut? Kunne tenkt meg å fått ned prisen litt uten at det går for mye utover ytelse. Overklokking blir sikkert et tema etterhvert.

Trenger innspill på alle deler. Finnes det et bedre alternativ?

 

Hovedkort - Billigere alternativ?

Gpu - 670 eller 7970? har mer eller mindre bestemt meg for Gigabyte med Windforce 3x, noen erfaringer?

Psu - Her har jeg tatt et skudd i mørket, innspill?

Skjerm - Er helt blank på skjermer

 

Trenger du v-pro hovedkortet? der kan du spar noen kroner hvis du velger v-pro

Lenke til kommentar

Med mindre du elsker å bygge PC'er er mitt tips:

 

Ikke bygg din egen PC, betal heller 500 kroner mer for at mamoz eller kompett bygger den for deg så har du full garanti.

Har akkurat operert foten å er sykmeldt en stund framover, så jeg trenger en slags hobby :p

 

ja, da trenger du det sikkert ikke ;) En annen ting som slo meg, har du tenkt til å kjøre 2 skjermkort i maskinen med tid og stunder?

Har ingen umiddelbare planer om cfx/sli nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...