Gå til innhold

Klipsch RF-62, ene høyttaler spraker ved høy diskant


Anbefalte innlegg

Har et Klipsch RF-62 som jeg kjøpte på Lefdal for 6-7 uker siden. Det har fungert helt fint frem til nylig, da en av høyttalerene begynte å lage litt spraking på noen høye diskanter (for eksempel piano, eller også andre lyder. Dog markant mer på noen sanger/musikkstykker.) Sigur Ros - () "Álafoss", for eksempel - her kommer det mye skurring. Det har ingenting med kvaliteten på sangen å gjøre, da det er FLAC. Selvfølgelig testet på en haug med musikk av varierende kvalitet. Hva kommer dette av, og skal jeg bare levere inn den ene til Lefdal for å la de ta seg av problemet? Det er ganske plagsomt å nyte deilig musikk, for så å høre skurring.

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har et Klipsch RF-62 som jeg kjøpte på Lefdal for 6-7 uker siden. Det har fungert helt fint frem til nylig, da en av høyttalerene begynte å lage litt spraking på noen høye diskanter (for eksempel piano, eller også andre lyder. Dog markant mer på noen sanger/musikkstykker.) Sigur Ros - () "Álafoss", for eksempel - her kommer det mye skurring. Det har ingenting med kvaliteten på sangen å gjøre, da det er FLAC. Selvfølgelig testet på en haug med musikk av varierende kvalitet. Hva kommer dette av, og skal jeg bare levere inn den ene til Lefdal for å la de ta seg av problemet? Det er ganske plagsomt å nyte deilig musikk, for så å høre skurring.

 

Jeg fikk akkurat samme problem med mine RF-82 fra elkjøp. Først spraket det i det ene hornet på visse sanger og frekvenser så jeg fikk byttet inn den ene høyttaleren innen 30 dager. Så gikk det en liten stund så begynte samme ulyden og dukke opp både i den nye og den andre gamle :-/

 

Jeg dro opp til elkjøp og forklarte det hele og de sendte begge høyttalerene inn til rep men da jeg fikk de tilbake fikk jeg beskjed om at de ikke fant noen feil ved de. Men fikk fort se at de ikke hadde tatt dem ut av eskene sine en gang :-/ så jeg dro tilbake med de og fortalte alt sammen og gav dem en cd jeg brente ut med opptak av ulyd samt en frekvenstest og venter spent på resultatet av en ny tur til verkstedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...