Weeb91 Skrevet 13. august 2012 Skrevet 13. august 2012 Hei. har satt opp en PC på stua, for å se film, TV serier, høre på musikk og lignende. Men jeg har et lite problem angående lyden. det er ikke et stort problem, men det irriterer meg litt. Hver gang jeg bytter fra f.eks BluRay spiller eller altibox (tv tuner) (altså enhet koblet til TVen via HDMI) så er lyden på PCen utkoblet. Så hver gang jeg skal få lyd ut fra datamaskinen, må jeg logge av (eller bytte bruker, men logge inn på samme bruker fungerer også) Lyd-output er satt til TVen, via hdmi kabel. Håper dere forstår hva jeg prøver å beskrive her, og håper noen har en løsning på dette. Takk =)
Racazar Skrevet 13. august 2012 Skrevet 13. august 2012 Litt vanskelig å forstå problemet ditt her... Men mener du at Pcen er koblet til Tven, og hver gang du skifter fra Pcen sin kobling, til f.eks. Altibox eller Bluray spilleren din så stopper lyden fra pcen? Isåfall er dette helt normalt. Men mistenker at jeg har tatt feil her...
RulleRimfrost Skrevet 13. august 2012 Skrevet 13. august 2012 Jeg tror han mener at htpc mister oppsett for hdmi lyd ut hver gang han skifter kildeinngang på TV Jeg har ikke noen erfaring med det problemet, men vet at mottakerenhet (TV, reciever) skal sende noen signaler til pc'n for at den skal "autosense" hvilken lydutgang den skal benytte. Undres på om det ikke er en innstilling i Windows man kan mekke på. Default lyd-ut enhett, eller slå av autosens i driverne til lydkort kanskje. 1
Weeb91 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Skrevet 13. august 2012 Jeg tror han mener at htpc mister oppsett for hdmi lyd ut hver gang han skifter kildeinngang på TV Dette jeg mener ja. jeg skal se om jeg finner ut av dette, så kommer jeg tilbake med svar på hvordan det gikk
Weeb91 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Skrevet 13. august 2012 (endret) Kanskje dette hjelper mer? Om dere ikke ser hva som står, så kan jeg skrive det her: AMD HDMI Output AMD High Definition Audio Device Ikke koblet til Avspilling av lyd Koble til høytaler, hodetelefoner, eller hodetelefon - Det ser ikke ut som om den eksterne enheten er koblet til. Kontroller tilkoblingen. Gå til neste trinn for å fortsette. Endret 13. august 2012 av Weeb91
Weeb91 Skrevet 13. august 2012 Forfatter Skrevet 13. august 2012 (endret) Nei, finner ikke ut av det Har forresten integrert lyd i hovedkortet, og lyden kommer tilbake hver gang jeg logger av og på PCen Endret 13. august 2012 av Weeb91
RulleRimfrost Skrevet 14. august 2012 Skrevet 14. august 2012 Trenger ikke logge av. Det skal holde å åpne lydenhet i kontrollpanel og sette tilbake til hdmi. Uansett. Hva om du disabler lydkortet på hovedkort via bios? Da skal windows slite med å skifte vekk fra hdmi...
Weeb91 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Skrevet 14. august 2012 Trenger ikke logge av. Det skal holde å åpne lydenhet i kontrollpanel og sette tilbake til hdmi. Uansett. Hva om du disabler lydkortet på hovedkort via bios? Da skal windows slite med å skifte vekk fra hdmi... Funker ikke å sette tilbake til HDMI fra lydenhet, da det står at det er frakoblet. Skal prøve å disable lydkortet i bios.
Weeb91 Skrevet 14. august 2012 Forfatter Skrevet 14. august 2012 Har prøvd å disable lydkortet i bios, men problemet er der enda.. :S
RulleRimfrost Skrevet 15. august 2012 Skrevet 15. august 2012 Feil i driver fra AMD kanskje. Sjekk om det ligger noen blodferske betadrivere for win 7 hos dem. Selv bruker jeg lyd over coax på htpc, så jeg slipper slikt tull. Kan slå av og på tv / forsterker så mye jeg vil...
Weeb91 Skrevet 15. august 2012 Forfatter Skrevet 15. august 2012 Oppdaterte Cataclyst Controll Center, og problemet ser ut til å være løst Takk for hjelp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå