Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Forslag på langt databord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

I gamle dager var det vanlig med pcbord med skuffer og skap og hyller og topper og masse stasj. Nå er det vel mer enkle rene solide bord som gjelder. I utgangspunktet så trenger du vel kun et to meter langt bord, og det klarer vel alle møbelbutikker å skaffe. Alternativt kan du sy sammen noe selv. Kjøper du en to meter lang treplate på et byggfirma, med noen passende ben til kan du sy sammen akkurat hva du vil ha. Eventuelt kan du skru opp noen vinkler på veggen og kun ha 2-3 ben på yttersiden (la bordplaten hvile oppå vinklene).

 

Ikea og andre selger jo løse bordben og lignende.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg jakter på et to meter langt databord.

 

Jeg har et sort IKEA Vika Amon idag. Men det begynner å bli slitt. Jeg skulle gjerne hatt noe litt mer solid og i et annet materiale.

 

Jeg er akkurat i ferd med å kjøpe et sånt bord fra Ikeas bordbar, men med tre bein og skuffeseksjon i en ende. Hva er problemet med dette bordet? Beina ustødige? Selve plata tåler ikke nok vekt? Eller er det bare plasten og akrylmalinga på bordet som slites/ripes og blir stygg? Vil du fraråde at jeg kjøper det

 

Hvis beina er OK: Gå til et byggevarehus og kjøp kjøkkenbenkplate og kapp til ønsket lengde, skru på beina du har. Disse er gjerne bare 60 cm dype, om det er for lite, kjøp et slett dørblad i format 9x21 (passer til hull i veggen på 90x210cm, effektivt mål på dørbladet blir vel 825x2033 mm (tall fra Swedoor, kan variere noen mm). Hullene for lås/dørhåndtak vender du mot veggen og kan brukes til kabelgjennomføring.

De billigste 500-krs dørbladene er det mye papp inni og er ikke veldig sterke når de ligger vannrett, så vurder å gå opp i pris å få en dør som er mer solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...