Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1P eller 1T som privatist?


Gjest medlem-207017

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-207017

Hei :) skal ta opp matte som privatist nå i høst. Jeg hadde 1T men ønsker å forbedre karakteren da det dessverre gikk nokså dårlig. Jeg har hatt R1 i år og skal ha R2 nå siste året (og fikk bedre karakter i R1 enn i 1T... kort sagt var motivasjonen og læreren ikke til stede for meg det året)

 

Jeg lurer på om jeg kan ta 1P istedet til privatist? Om dette har noe å si? Lurer altså på om det kommer til å påvirke meg jobbmessig eller på noe som helst måte at det står 1P istedet for 1T på vitnemålet...

 

Og mest lurer jeg på om dette er lurt. Vil dere si at det er mye lettere å oppnå en høyest mulig karakter med Pmatten enn Tmatten?

 

Om noen har erfaringer med noen av disse eksamenene så må dere vær så snill dele dem :) kommer jeg f.eks opp i både muntlig og skriftlig, eller blir det bare skriftlig?

 

Håper på svar!

Endret av medlem-207017
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du kan ta 1P som privatist, og erstatte 1T karakteren. Hvis jeg tar ikke feil er det ingen studier som krever 1T, så go for it! Men det er en liten økonomi del i 1P som du burde få med deg men den er akkurat ikke en utfordring. Bare skriftlig. Har ikke erfaring med dette men vurderer å ta opp 1T karakteren.

Endret av Fredtu24
Lenke til kommentar

Er noe usikker, men mener å ha lest at man må avlegge skriftlig eksamen i 2P for å erstatte 1T karakteren fra vg1.Karakteren fra vg1 vil da strykes. Etter hva jeg har forstått er da 1P+2P pensum på eksamen.

 

Rett meg gjerne om det er feil. Lovforslagene kommer jo i hytt og gevær

Jeg er temmelig sikker på at det er feil. Eksamen i 1P erstatter alene karakteren i 1T.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...