Villmink Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Hei. Prøver å få nabojenta's HP Deskjet 690 C til å virke på hennes eldre pc med win98. Finner ikke printeren under enhetsbehandling og programmet fra HP greier heller ikke å kommunisere med den. Jeg har prøvd printeren på en av mine pc'r med XP pro som OS og den virket da. Bruker "vanlig printerkabel". PC'n hennes har tidligere vært koblet til en nettverksprinter kan dette ha noe å si? Fint om noen har noen forslag
eiga Skrevet 1. september 2003 Skrevet 1. september 2003 Finner ikke printeren under enhetsbehandling og programmet fra HP greier heller ikke å kommunisere med den. Bruker "vanlig printerkabel". PC'n hennes har tidligere vært koblet til en nettverksprinter kan dette ha noe å si? Fint om noen har noen forslag Slett den gamle printeroppføringen eller sett den nye som gjeldene/aktiv. Du har vel også lagt inn driverene for win98? Finner du den ikke under enhetsbehandlig, finner du den heller ikke via software. Hva skjer når du starter opp maskinen(lenge siden jeg har brukt 98/LPT), men kommer det ikke opp 'ny hardware funnet...' Det du kan prøve, er endre på instillingene i BIOS for paralell-porten. Det finnes flere forskjellige typer av overføringsmodus, se etter readme.txt/installnotes.txt eller en lignede fil for printeren om det står hvilken modus som er påkrevd(eller prøv alle forskjellige innstillingene).
Villmink Skrevet 1. september 2003 Forfatter Skrevet 1. september 2003 Jeg har lagt inn nye drivere for win98. Hun hadde ikke cd'n så jeg lastet ned en pakke fra HP's websider. Fikk en melding om at skriveren ikke var funnet under installasjonen. Under "kontrollpanel -> skrivere" ligger det ingenting annet enn den nye skriveren nå, borsett fra "legg til ny skriver" ikonet. Ligger nettverksskrivere et annet sted?
eiga Skrevet 2. september 2003 Skrevet 2. september 2003 Fikk en melding om at skriveren ikke var funnet under installasjonen. Under "kontrollpanel -> skrivere" ligger det ingenting annet enn den nye skriveren nå, borsett fra "legg til ny skriver" ikonet. Ligger nettverksskrivere et annet sted? Nettverksskrivere ligger i samme mappen, så skriverreferansen finnes ikke lenger. Problemet et at maskinen ikke vet at printeren finnes på systemet, fix det problemet og alt fungerer. Om det ikke var til noen nytte å endre overføringsmodus, kan du prøve med en BIOS-update. Du har vel brukt samme kable på din og hennes maskin? Hvordan er situasjonen for LPT1 i enhetsbehandleren?
Villmink Skrevet 2. september 2003 Forfatter Skrevet 2. september 2003 Kabelen var den samme som jeg brukte på min. LPT1 tror jeg skal være i orden. Det vil si: Jeg har prøvd å reinstallere driver'n til LPT1 i enhetsbehandling. Fikk melding om at den beste driveren allerede er i bruk. Har ikke fått titta på BIOS ennå da naboen ikke er hjemme før i kveld
Villmink Skrevet 4. september 2003 Forfatter Skrevet 4. september 2003 Det var bare noen instillinger i BIOS som skulle til. Takk for hjelpen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå