Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

File Recovery HDD Errors


Anbefalte innlegg

Surfet på nettet da eg plutseleg fekk masse feil meldinger om HDD read error ect. Og programet File Recovery starter opp og fant 7 kritiske problem som måtte fikses, men måtte selvfølgeleg ha personleg info og betale 75 $. Blei redd der ei lita stund, men etter å ha googlet, kom eg over desse to sidene:

 

http://malwaretips.c...nd-check-virus/ ( Så å seie samme som eg fekk opp på skjermen)

 

 

http://www.2-viruses...e-file-recovery

 

 

Skal eg følge desse tipsa? Eller finst det enklere metode?

Endret av Kvalatad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå fins det da et verktøy hos windows som også ligger gratis tilgjengelig.

 

Det er chkdsk/. Den gjenoppretter skadede filer og ellers det som måtte fixes. Du gir beskjed om hvilken disk som skal sjekkes, så logger du av maskinen, for så å kjøre dette verktøyet. Likeså er windows eget virusprogram gratis, Security Essentials.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Kjørte chkdsk, uten at det hjelpte.

 

Prøvde ikkje Security Essentials.

 

Ja, prøvde du med endelsen chkdsk/ P/? først? For å se om den fant feil? Om den finner feil, så skal du kjøre chkdsk /R etterpå som tar lengere tid og reparerer feilene. Om den ikke finner noen feil, så kan ikke chkdsk rette opp feilene. Når du har kjørt R, så kan du igjen prøve med P for å se om alt er blitt ok, om den i første runde rapporterte feil.

R er parameteren som reparerer.

 

N å er det slik at hvis man ikke har "full pakke", så får man ikke alle de verktøy som windows har tilgjengelig. Men har du professional, da er du godt skodd.

 

BmOnline

 

Hvilket op kjører du?

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...