Gå til innhold

Linux drivere til VIA Mini-ITX

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å lage meg en mini-server/top-set box med VIA's Mini-ITX hovedkort. Har hørt rykter om at disse ikkje går så bra ilag med linux enda. Stemmer dette? Er det noen her som har testet linux på noen av disse kortene?

Dionysos

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sweet :woot:

Var det noe pes å sette opp? Hvilken distro brukte du? Tenkte å prøve Gentoo på den...

Når er først er inne på temaet Mini-ITX (veit dette ikkje har noe med linux å gjøre). Hvor mye strøm bruker M1000? Har tenkt å bruke den med en Seagate 60 Gb disk og en Pioneer 16x Slot-In DVD spiller. Holder det med en 52 W High Green powersupply til Mini-ITX eller må eg bruke noe større? Tenkte å mekke kabinettet selv.

Dionysos

Skrevet

ingen hovedkort sammen med fullsize dvd og hd funker med high-greenen. du kan søke etter flexatx/flex-atx hos microplex. kjøpte en fortron/source flexatx psu derfra.

gentoo skal funke smooth ja. men jeg har mest erfaring med freebsd og itx. egentlig.

Skrevet

Hmm... disse strømforsyningene var store og har vifter. Finnes det ikkje noen mindre uten vifter som bråker? Tenkte å lage maskinen så liten så mulig og med minst mulig støy.

Dionysos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...