Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja. Så no tenkte eg at me konne snakka på dialekt.

Eg vett at da går imot forumets regla, eller at noken har starta ein sånn ein tråd frå før av, men då får heller aministratorane sei ifrå hvis da ikkje e greit.

Forhåpentligvis, så går dinna tråden igjønå, i og med at da e ein tråd for dialekta.

 

Synes bere da kan bli artigt å sjå ka andre dialekta som finns der ute.

Yes. Då sete me i gong.

 

(Bømladialekt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vell, sia ve e inne på denna litteraturr sia, så må je jæggu nevne'n Sturrle bruusta, hans bok annarki in åmått (Je e fra Øsst modum, litte granne lenger oppi kommunen) e jo skrivi på dialækt. Var litt vanskli med noen ord, men man venner sæi jo tel det.

 

Om å skrive hvor man er ifra, så syns je de ær for teit, itte æille kæin længer si at dom har denn orrginaale dialekta, iom atte dom på østlande sin dialækt er stært utvanna.

 

itte fårr å værra dust, men når man disskuterer dialekt, så må jo nynorsk komme opp. Hva skall vi gjørra med det? je mener atte dom burde ta inn flere dialekt ord, evvenntuelt lage varriasjoner av nynårsken. je skjønner konnseppte med det, men atte jeg itte skal kunne sæie je og itte er såm å seie at dom vestlendingene itte kan si eg og ikkje

 

Litt om mi dialekt: gs på slutten av et ord uttales sj, for eksempel "bergsjø" vil vi si bæsjsjø

 

Lesedireksjoner, legg alltid sterkt trykk ca. midt på ordet :)

Endret av Beutifyllik
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...