Gå til innhold

Up to date gamingbærbar [16.07.2012]

mwn

Anbefalte innlegg

Hei,

Som overskriften tilsier er jeg på utkikk etter en gamingbærbar, som er med i tiden. Jeg har sjekket ut denne modellen fra ASUS: http://www.komplett....aspx?sku=744830

Er det et smart kjøp i dag? Eller er det noe revolusjonerende som er "like om hjørnet" som er verdt å vente på? Har ikke fulgt med mye i det siste på utviklingen og det er 4 år siden sist jeg kjøpte en laptop. Vet det alltid kommer noe nytt, men ikke alt som kanskje er like mye verdt å vente på. Windows 8 har jeg forsåvidt ikke bruk for da jeg er meget godt fornøyd med windows 7.

Er det noen som har noen bedre forslag i denne prisklassen? (12000,- til 13000,-) Evt et kjøp til rundt 10000,- som ikke er sååå mye dårligere i ytelse?

Edit: Sjekket ut http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html og her får den mobile versjonen av GTX670 under halvparten av scoren til desktop versjonen, er dette reelt? Hva er årsaken?

Endret av mwn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pcen vil være et smart valg ja. Den har fått med seg alt det nye på markedet atm, så det er ingenting nytt rett rundt hjørnet som er verdt å vente på. Som du sier kommer jo windows 8, men det er lite verdt å vente på gitt + den oppdateringen vil være meget rimelig om du kjøper pc nå.

Fins jo alternativer fra MSI/Multicom, men stoler mer på Asus enn MSI (og liker deres maskiner bedre. Multicom blir fort dyrt + liker ikke designet (men det er jo avhengig av smak). Alt i alt topper Asus lista mi ihvertfall, og den maskinen har fått meget gode tilbakemeldinger.

Fins jo noen varianter med gtx 660 også om du vil spare bittelitt, men når man først slår på stor tromma med en gaming maskin hadde jeg nok valgt denne (er ikke SÅ store forskjeller i pris). Eneste er om du har tenkt å sette i ssd og ikke bruker blueray, da trenger du jo ikke betale ekstra for det og bruke pengene til ssd heller. Men igjen, er ikke så store forskjeller uansett (kan få den uten blueray/hybrid-disk til 11k om du tilfeldigvis er student på dustinhome). Hadde uansett kjøpt den du linker om du ikke skal bytte disk. Tror du blir fornøyd med det valget!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...