Gå til innhold

Ny smartphone, One S / One X / SG3 / Lumia 900 ?


Anbefalte innlegg

Har planer om å bytte ut min Lumia 800 da jeg ønsker en mobil med strørre skjerm. Er heller ikke helt fornøyd med talekvalitet (mest volum begge veier som er problemet her) Og jeg syntes batteri tiden er i minste laget..

 

Har kikket litt rundt og kommet frem til di 4 som er i emne tittel, tror dette er gode kandidater til min neste telefon. Kan vel si at One S er den som frister mest, grunnet den er litt mindre enn di andre.. Android frister og mest..

 

Det som er viktig for meg er batteri tid, den må kunne vare en hel dag! (helst mer)

 

Er og viktig med samtale kvalitet, at jeg hører di i andre enden uten problem, og at di hører meg.

 

Er og litt opptatt av skjermen, liker en bra skjerm med bra bilde :)

 

Jeg lurer jo litt på hvor mye jeg går glipp av ved å gå for en One S kontra en av di mer high end mobilene??

 

Hvor mye forskjell er det på android hos di forskjelige levrandørene?

Samsung vs. Htc f.eks

 

Fint om noen kunne sagt litt hva som er fordeler/ulemper med di forskjelige jeg har listet opp.. eventuelt andre mobiler som kan være noe..

 

Kan vel si jeg er av typen som egentlig ikke trenger en så avansert telefon, men liker å ha det :) bruker telefon til å ringe, sende sms, surfe.. god kalender er å foretrekke..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte S3 og HOX opp mot hverandre, og kom frem til at HOX er den beste telefonen. Batteriet er kanskje litt dårligere enn på S3, men ut i fa hva jeg har hørt er ikke dette merkbart. Begge må lades hver kveld uansett. Jeg kjøpte meg nettopp en HOX, og byttet med det ut min S2.

 

 

Lenke til kommentar

Både S3 og HOX er jo svært gode telefoner. Har selv S3, mens en bror av meg har HOX. Det jeg har lagt merke til, som min bror også kommenterte, er at bilder blir bedre med S3. Og man må IKKE lade S3 hver kveld. Har ingen problemer med å bruke den i 2 dager, med moderat bruk. Her er HOX litt dårligere.

 

Edit: Følger også med en god kalender på S3

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

S3 er litt dyrere, men til gjengjeld varer batteriet i et par dager, den er litt kjappere og du kan skifte batteri + minnekort.

 

Klokkefrekvensen på Tegra3 blir oppgitt til 1.5ghz, mens i exynox er den oppgitt til 1.4ghz, allikevell er exynoxen raskere pga en mer effektiv arkitektur!

Endret av Leif.ross
Lenke til kommentar

2 måneder med HTC One X

 

 

I starten av mai, rett etter lanseringa av Samsung Galaxy S3, bestemte jeg meg for hvilken mobil som skulle bli min neste. Samsung skuffa meg, så gikk for den sorte versjonen av HTC One X.

 

Med en fantastisk stor og klar skjerm med naturlig fargegjengivelse, presenterer telefonen innhold på en fabelaktig måte. Den er rask og har etter min mening lagringsplass i massevis tross mangel på minnekortstøtte.

 

 

Jeg har opplevd at mine tidligere telefoner har blitt treg ganske fort etter kjøp, men min HTC One X oppleves som like rask enda, tross mange applikasjoner.

Når det kommer til batteritid var den veldig dårlig den første uka, men bedret seg etter hvert. Nå lader jeg den som oftest hver kveld, men hvis telefonen har blitt lite brukt klarer den 2 dager helt fint.

 

 

Dessverre så lider jeg av WiFi-problemet som er omtalt her: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1688538. Dette gjør at jeg dessverre må sende den inn til reparasjon. HTC har uttalt seg at de har funnet en løsning slik at nyere produserte eksemplarer unngår dette problemet. Kan ikke uttale meg om telefonene som finnes i butikker i dag er av nyere dato enn da løsningen ble funnet.

 

Ellers kan jeg legge til at kameraet tar veldig fine bilder, og alle andre funksjoner fungerer som de skal. Lyd i headset er god, men på høyttaler er den som andre smarttelefoner – ikke særlig bass. Det jeg har lagt merke til her er at høytaleren smeller litt når den kobles inn og ut. For eksempel når jeg starter en sang blir det er lite smell før sangen starter. Samme når sangen er ferdig. Dette har jeg lagt merke til når jeg stiller ringevolumet (når det kommer en pling-lyd) og ellers andre steder hvor det er lyd.

 

 

Med unntak av disse to nevnte feilene/problemene (WiFi og høytalersmell) fungerer telefonen helt topp og jeg ville gjerne ha kjøpt den i dag hvis WiFi-problemet er borte.

Lenke til kommentar

Tror du bør gå for SGS3 er hakket bedre enn HTC one x. Ikkje lumia 900 eller one s fordi: lumia 900 får ikkje oppdatering til window phone 8 og er igrunnen ikkje noe særlig bedre enn lumia 800. HTC ONE s ligger veldig nært SGS3 og One X i pris, og dei er begge mye bedre iforhald til prisen ;) så vis du kan kjøp ein av dei isteden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...