Gå til innhold

Norsk dopingtatt til OL?


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om at "VI" sender en dopingtatt til OL? Tenker på Erik Tysse som klarte OL-kravet og Norge sender nå en tidligere doper for å representere oss. Er det riktig å gi han en ny sjanse eller burde vi gi klarere signal at vi er imot doping?

 

Hva om Petter Northug hadde blitt tatt. SKulle vi sendt ham til OL eller VM?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Han har hatt sin straff (at han får straff sier vel egentlig at dette er ikke noe som blir tollerert).

Mennesker er dumme og gjør dumme ting, trenger ikke å ødelegge resten av en karriere for det om.

 

Om personen heter Tusse eller Northug til etternavn, har vel ingenting å si?

Har man dopet seg, og tatt straffen sin, så ser jeg ingenting galt med at personen skal fortsette med sin lidenskap.

Lenke til kommentar

Han har hatt sin straff (at han får straff sier vel egentlig at dette er ikke noe som blir tollerert).

Mennesker er dumme og gjør dumme ting, trenger ikke å ødelegge resten av en karriere for det om.

 

Om personen heter Tusse eller Northug til etternavn, har vel ingenting å si?

Har man dopet seg, og tatt straffen sin, så ser jeg ingenting galt med at personen skal fortsette med sin lidenskap.

 

Men straffene skulle vel kanskje vært litt lengre slik at det var værre å dope seg? 2 år er ikke så lenge og med tanke på langtidseffekt fra en rekke doping-apparater burde nok straffene blitt lengre.

 

Hva tenker du dersom Cologna ble tatt i doping? Gjelder det samme for ham?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Selvfølgelig gjelder det samme for han som alle andre.

I fratatt titlene, utestengelse og øvrige sanksjoner som er vanlig i en slik sak.

Lenke til kommentar

Problemet her også at Olympiatoppen har lagt veldig til rette for Tysse under utestengingen, ved at treneren hans har hatt en annen rolle som gjør at han kunne trene Tysse på kveldstid. I tillegg har de satt opp et stresstevne dagen etter utestengingen gikk ut, og betalt utøvere så arrangementet skulle bli godkjent. Andre land har regler på at tidligere dopingtatte utøvere ikke får representere landet i de olympiske leker, og det er en skam at vi beskytter våre egne, mens vi roper ut om alle andre.

 

Det lukter så skittent av det her at jeg har ikke ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet her også at Olympiatoppen har lagt veldig til rette for Tysse under utestengingen, ved at treneren hans har hatt en annen rolle som gjør at han kunne trene Tysse på kveldstid. I tillegg har de satt opp et stresstevne dagen etter utestengingen gikk ut, og betalt utøvere så arrangementet skulle bli godkjent. Andre land har regler på at tidligere dopingtatte utøvere ikke får representere landet i de olympiske leker, og det er en skam at vi beskytter våre egne, mens vi roper ut om alle andre.

 

Det lukter så skittent av det her at jeg har ikke ord.

 

Tar jeg ikke helt feil var treneren hans svoger som også jobber i olympiatoppen? Men vi roper og skriker hvis det er en utlending som blir tatt i doping og kommer tilbake. Det er noe helt annet når det en gang er en nordmann! Da er plutselig alt greit føler jeg. Hadde utestengningen vært i 5 år hadde det også vært noe annet føler jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...