Gå til innhold

Kjemiingeniør på HIST


Elins

Anbefalte innlegg

>Jeg skal nå gå ettårig forkurs ingeniør på HIST og har generell studiekompetanse og får fritak for allmenne fag, men ser at i samfunn og teknologi er det litt grunnleggende kjemi. Jeg får ikke tatt kjemien uten å ta hele samfunn og teknologi. Jeg har ikke noe kjemi fra realfag, det eneste jeg har av kjemi er i naturfag på voksenopplæringen og R1 som delkurselev og i tillegg generelll studiekompetanse. Jeg tenker å gå kjemiingeniør etterpå. Behøver jeg kjemien i samfunn og teknologi, vil det være lurt å ta det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt det (Og har tatt det), ikke bare gir det deg ett godt grunnlag for kjemiingeniør, men også en forsmak på det som kommer, sånn at du eventuelt kan velge en annen utdanning om du ikke skulle like faget. Itillegg kan du melde deg opp som privatist i Kjemi 1 og få realfagspoeng.

 

Skal forøvrig nesten gå helt likt løp som deg, bortsett fra at jeg tok fullt forkurs og skal inn på NTNU om jeg kommer inn, Kjemiing. på Hist er andre valget.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan f.eks kikke her, http://uit.no/for-studiesokere/programside?p_document_id=277240&ar=2012&semester=H

Her er det masse bra informasjon, og du kan klikke på de ulike fagene for å få mer detaljert informasjon om hva som læres i de forskjellige obligatoriske emnene. Bioingeniørutdanninger er svært standardiserte, slik at en stort sett lærer akkurat det samme uavhengig av hvor man tar utdanningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...