Gå til innhold

Hvordan programmere NFC-tags til Samsung Galaxy S3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NFC Task Launcher.

Denne appen har jeg erfaring med, og kan anbefale videre (koster 11,-). Sånn jeg har forstått det så funker alt av NFC med hverandre, uavhengig av produsent og type.

 

Når du skaffer deg mobil med NFC, har du to valg - å prioritere egenskaper eller batteritid (jeg har ikke sjekket hvor mye NFC sluker av batteritiden).

 

Når du først har bestemt deg for NFC, så har du muligheter til å bestille disse gjennom appen jeg nevnte.

Jeg har selv erfaringer med Sony NFC Tags som følger med Sony sin siste toppmodell, bestilt gjennom eBay. Må si jeg først ble skuffet, da det å skrive en kommando krever ressurser i form av bytes. Disse er meget begrenset på Tag'ene. Via appen har du mulighet til å gjøre Tag'ene låst eller å kunne skrives om igjen (anbefaler å ha muligheten til å skrive de om igjen). Jeg ville selv ha muligheten til å lage en switch (skru av/på wifi/bt osv. når du benytter Tag'en) men dette igjen krever mye koding og tar opp plass (bytes), som førte til at bare et par kommandoer kunne skrives. Da har du igjen muligheten til å kunne låse kommandoen til å kun leses av på din mobil, og ingen andres, som igjen sparer plass (komprimerer koden) og du kan skrive mer kommandoer.

 

Derfor synes jeg det er viktig at du til å begynne med laster ned appen jeg anbefalte. Gjennom denne finner du Tag'er med større lagringskapasitet enn de som følger med Sony sine xPeria Tag's. Dermed kan du igjen skrive mye koder, og du kan benytte disse når du legger deg eller står opp (switch), forlater hjemmet eller kommer hjem (switch), går på badet og setter på radio som du selv skrur av etterpå (ikke switch) osv osv.

 

Håper jeg har vært til hjelp, så er det bare å spørre om hva du trenger.

Lenke til kommentar

NFC Task Launcher.

Denne appen har jeg erfaring med, og kan anbefale videre (koster 11,-). Sånn jeg har forstått det så funker alt av NFC med hverandre, uavhengig av produsent og type.

 

 

Håper jeg har vært til hjelp, så er det bare å spørre om hva du trenger.

Takk for god hjelp! Skal prøve programmet du anbefaler. Har bestilt disse (tips fra en annen tråd). Blir spennende å se hvordan dette fungerer.

Lenke til kommentar

Tror du blir fornøyd med de der ;-)

 

Tror ikke de xPeria Tag'ene er noe større enn kanskje 200 bytes eller noe, og nesten uansett hva jeg skrev, så endte jeg opp på godt over 300, gjerne nærmere 500 på den jeg ville ha på nattbordet. Så fant jeg ut at det gikk an å komprimere koden (kun min mobil kan lese den, og ingen andre - sånn som jeg har forstått), da fikk jeg skrevet litt mer.

 

Hadde vært kjekt om du også kunne legge ut erfaringene dine her inne når du har fått testet de litt.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...