Gå til innhold

Klage på privatist eksamenskarakter


boloda

Anbefalte innlegg

Fikk resultate i posten idag. Jeg tok opp 4 fag og resultate på disse fagene ble jeg ganske fornøyd, men utennom en: matematikk S2 som ble karakter 4. Fikk 5 i: R1, R2 og S1, men vet ikke hva som har skjedd med S2 ettersom jeg mente det gikk utrolig bra under eksamen.

 

Noen som vet hvordan jeg skal klage på eksamenskaraktene? Skrive ett brev med klaging? Eller bare noe slikt:

 

 

Navn

Adresse

Personnummer

Fag

Karakter

 

Jeg klager herved på eksamenskarakter 4 i faget matematikk S2.

 

 

Med vennlig hilsen,

Navn

 

 

Noe slikt, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk resultate i posten idag. Jeg tok opp 4 fag og resultate på disse fagene ble jeg ganske fornøyd, men utennom en: matematikk S2 som ble karakter 4. Fikk 5 i: R1, R2 og S1, men vet ikke hva som har skjedd med S2 ettersom jeg mente det gikk utrolig bra under eksamen.

 

Noen som vet hvordan jeg skal klage på eksamenskaraktene? Skrive ett brev med klaging? Eller bare noe slikt:

 

 

Navn

Adresse

Personnummer

Fag

Karakter

 

Jeg klager herved på eksamenskarakter 4 i faget matematikk S2.

 

 

Med vennlig hilsen,

Navn

 

 

Noe slikt, eller?

 

Ja, akkurat sånn kan du formulere klagen. Ville sendt den inn hurtig slik at du kommer med i hurtigklagen. Da får du svar på klagen innen 6. juli.

Lenke til kommentar

Litt utenom topic, men: hvorfor har du tatt både matematikk R1/R2 og matematikk S1/S2?

 

Gjelder ikke denne lenger?

Matematikk S (for samfunnsfag) og R (for realfag)

Det er ikke anledning til å kombinere programfag matematikk S1 med programfag matematikk R2 eller matematikk R1 med matematikk S2. Det er heller ikke anledning til å føre både matematikk S og matematikk R på samme vitnemål eller kompetansebevis.

http://www.regjering...t_rev070807.pdf (side 18)

Lenke til kommentar

Fikk resultate i posten idag. Jeg tok opp 4 fag og resultate på disse fagene ble jeg ganske fornøyd, men utennom en: matematikk S2 som ble karakter 4. Fikk 5 i: R1, R2 og S1, men vet ikke hva som har skjedd med S2 ettersom jeg mente det gikk utrolig bra under eksamen.

 

Noen som vet hvordan jeg skal klage på eksamenskaraktene? Skrive ett brev med klaging? Eller bare noe slikt:

 

 

Navn

Adresse

Personnummer

Fag

Karakter

 

Jeg klager herved på eksamenskarakter 4 i faget matematikk S2.

 

 

Med vennlig hilsen,

Navn

 

 

Noe slikt, eller?

 

Hvorfor har du tatt både R- og S-matte? Disse karakterene kan jo ikke føres på samme vitnemål.

 

"Matematikk

Fellesfaget teoretisk matematikk og fellesfaget praktisk matematikk kan dere ikke føre på samme dokumentasjon når disse er på samme nivå/årstrinn (dvs. ikke 1T og 1P sammen eller 2T og 2P sammen, men 1P og 2T kan stå sammen). Varianter av matematikk i yrkesfag kan ikke stå sammen med varianter i studieforberedende.

Programfagene matematikk S og matematikk R kan dere ikke føre på samme dokumentasjon. Dette gjelder uavhengig av nivå."

 

Kilde: http://www.udir.no/Regelverk/Vitnemal-og-kompetansebevis/Artikler_vitnemal/Foring-av-vitnemal-og-kompetansebevis-for-videregaende-opplaring-i-Kunnskapsloftet1/#4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...