Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omregistreringsavgift på demonstrasjonskjørt forhandlerbil?


Zuker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en bil hos en seriøs merkeforhandler. Bilen ble annonsert som demonstrasjonskjørt bil. Det stod også oppført i annonsen at den var fritatt for omregistreringsavgift. Dette kunne selger bekrefte da jeg for sikkerhets skyld spurte om det. "Bilen er fritatt for omregistreringsavgift" var den muntlige beskjeden.

 

Kontrakt er nå signert og bilen er hentet fra forhandler, dette med et midlertidig vognkort. Banken som skal betale kjøpesummen betaler ikke ut før de får får vognkortet. Jeg forventet å få vognkort i posten, men fikk i stedet en rekning på omregistreringsavgift.

 

Jeg velger inn til videre å tro at noen har gjort en feil, ikke at forhandler har prøvd å lure meg til å kjøpe en demobil som jeg selv må betale omreg. avgift på. Har bare handlet bil privat før, så jeg er ikke inne i praksis her, men har skjønt på andre at det vanlige er at en betaler hele kjøpesummen til forhandler (inkl omreg). I kontrakten jeg har signert står det bare kjøpesummen (eksklusiv omreg).

 

Noen som har en teori om hvor feilen ligger. Er det bilforhandler som har glemt å sende inn papirer, eller kan det være Statens Vegvesen som gjør en feil? Siden det er søndag, får jeg ikke kontakt med noen av dem, så jeg prøver dette forumet.

Endret av Zuker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...