Gå til innhold

[Løst] Nettsider med retrospill


sgdhft

Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Jeg har i lengre tid vært på jakt etter noen norske nettsider der man kan kjøpe seg gamle spill til fks N64, SNES etc, til en fornuftig penge. Til nå har jeg kommet over qxl, games1.no, sortiment.no og retrogaming.no, men disse sidene har LATTERLIG høye priser. Før hadde vi også gamezone.no (som var relativt grei) men de fører ikke lengre gamle spill.

 

Så det jeg lurer på. Er det noe jeg har oversett? Er der noen sider jeg burde sjekke ut? Da helst norske, siden det tar mye kortere tid å få spillene etter de har blitt kjøpt. For tida holder jeg meg til retrogames.co.uk, som jeg er særdeles fornøgd med, bortsett fra det faktum at frakten tar lang tid.

Endret av Chilehund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel en del svenske også etter det jeg har skjønt. Klarer ikke å se for meg at leveringstida er så latterlig mye lenger heller.

 

Har ingen erfaring med noen av disse vel og merke.

 

http://www.gamegirl.se/

Eneste negative jeg ser er at de lister ikke opp de individuelle spillenes forfatning, noe som tilsier at man kan fort sitte med et eksemplar av et spill som ikke kan kalles mint akkurat.

 

http://retrospelbutiken.se/store/main.php

Noe i samme duren som gamegirl.

 

Min anbefaling er dog å bruke nettsider som ebay og finn, hvor man direkte kjøper fra privatpersoner, og ikke bedrifter som overpriser noe til de grader. Da får man som sagt varen (somregel) billigere, og i tillegg får man vite hvilken forfatning spillet man kjøper er i.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for raskt svar :)

 

likte retrospelbutiken.se. Såg ut som der var mye bra og til grei pris :)

 

Jeg bruker å titte litt innom ebay o.l til tider. Eneste som kan vere problemet der, er selgere som ikke oppgir hvor vidt spillet er i NTSC eller PAL-format, så det kan bli litt forvirrende. Men jeg får bare fortsette å følge med litt rundt på de forskjellige sidene. Kanskje det dukker opp noen "gems" etter hvert :)

Lenke til kommentar

www.retrogames.co.uk som er nevnt over er min klare favoritt, en gang så sendte de ps 1 utgaven av et spill jeg skulle ha på pc jeg sendte en mail og fikk det riktige spillet innen en uke, og jeg fikk beholde det som var feil awsome service, og de skrev på lavere priser, for ting som var vært over 200 når jeg ba om det. og så har de et loyalty system som gir discout hvis du handler mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...