Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

stemplet som psykisk syk med kreftangst


trillle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

HVa gjør jeg?

Det startet med trykk i brystet og åndenød så har det kommet:

blodig oppspytt, slim i halsen, brystsmerter, nattesvette, hetetokter, frysninger,feber,press og ømt rundt lymfer, skjelettsmerter, øresmerter, heshet, hoven i senene på hals/nakke.......

tatt mange undersøkelser men ingen klare funn....

nå vil de ikke gå videre - for jeg er jo bare redd påstår legene

jeg er 110% sikker på at dette er alvorlig.

Det har vart i 9 mnd

jeg var helt frisk før - jeg er 40 år

ja jeg er redd for kreft

HVa i alle dager gjør jeg?

Fastlegen kan jeg bare glemme - har også vært hos private leger...men kommer ikke lenger....

 

Du har gått til flere leger sier du, og alle sier det samme?? At du er frisk og at det ikke feiler deg noe? Du burde kanskje ta hintet da.. at det er ingenting alvorlig galt med deg. :) De symptomene som du lister opp her peker heller i mot stress, angst og forkjølelse/influensa enn kreft!

 

Om du er psykisk syk vet jeg ingenting om, men det du ramser opp her.. sitter mye i mellom øra! Det er normalt at man har feber, hetetokter, slim i halsen, hovne lymfekjertler, heshet, øresmerter, blodig spytt.. dette kalles for forkjølelse eventuelt influensa.. og går over av seg selv, men noen ganger etter kort tid, andre ganger kan det sitte i leeeenge og man kanskje må over på penicillin for å få bukt med det.

Lenke til kommentar

Er det legene eller du som er ekspertene her? Jeg mener ikke å si at leger har rett i alle tilfeller, men når du har gått til flere som sier det samme, kan du nok som siste taler sier, være trygg på at det ikke er noe farlig. Kanskje snuse litt på helseangst-diagnosen?

Hvis man leter veldig intenst etter noen symptomer, kan det plutselig være at de dukker opp. Det er ikke bra å dvele med alt som kan komme, men heller nyte livet mens man fortsatt er frisk.

Endret av Odis
Lenke til kommentar

Jeg er ikke forkjølet. Jeg har ingen infeksjon og jeg har ingen betennelse.

 

HVordan kan man forklarer daglig slim med blod i med helseangst?

 

 

Jeg føler at problemet er stempelet jeg har fått..... kun angst.

 

Jeg er i utgangspunktet svært psykisk sterk. Har 3 barn og en jobb jeg stortrives i.

Men jeg er iikke naiv. Var ikke dette alvorlig så hadde det gått over.

 

Jeg har vært innom aleris også...

 

 

Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre

Endret av trillle
Lenke til kommentar

Det er ikke mange valg igjen.

Hjelper neppe å bytte fastlege, den nye legen ser journalen din og trekker sikkert raskt bare ssamme konklusjon uten å sjekke mer selv, pga det står der.

 

Kjøpe time hos et annet privatsenter i norge eller utland, evt vente til det blir værre så de finner det da er vel eneste muligheter.

Det er vel tatt blodprøve og ikke bare sett ned i halsen regner jeg med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg er ikke forkjølet. Jeg har ingen infeksjon og jeg har ingen betennelse.

 

HVordan kan man forklarer daglig slim med blod i med helseangst?

 

Det er funnet forkalkninger i lungene - sjelden for ikkerøykere og sjelden blant unge folk. Likevel "mest sannsynlig" ikke ondartet. Men ikke tatt prøve av de...

Og forkalkninger i milt og lever.

 

Jeg føler at problemet er stempelet jeg har fått..... kun angst.

 

Jeg er i utgangspunktet svært psykisk sterk. Har 3 barn og en jobb jeg stortrives i.

Men jeg er iikke naiv. Var ikke dette alvorlig så hadde det gått over.

 

Jeg har vært innom aleris også...

 

 

Og jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre

 

Når jeg leser svarene dine her inne og her så ser jeg et menneske med angst. Det virker på meg som at du har fått det for deg du er syk, og basta! Du søker svar hos flere leger, og ulike klinikker og leger på nettet. Og alle sier nok det samme, at du er mest sannsynlig frisk.. somatisk.

 

Det var en her i tråden som nevnte «helse-angst». Jeg tror det kan være en løsning å prøve å gå ned den stien, for å se hvor den havner til slutt.. :) La meg også si det på denne måten.. at du kommer til å forbanne deg over at du kastet bort livet ditt når du var frisk med bruke energi på finne sykdommer som du ikke hadde.. den dagen eventuelt du får en alvorlig diagnose!

 

Lev livet og kos deg så lenge du er frisk, er mitt råd til deg!

 

Og for sette ting i perspektiv til deg.. all den utredningen som du er igjennom pga din angst for kreftrelaterte sykdommer, går på bekostning av mennesker som har stor mulighet for at de har fått mulig alvorlig sykdom, eller har fått bekreftet alvorlig sykdom. Din angst for alvorlig sykdom og utredninger for alvorlige sykdommer, gjør at disse menneskene får dårligere odds, da de kommer til utredning senere enn ellers..

 

Dette gjelder ikke bare deg, men alle andre friske som også vil la seg utrede for å se om de har fått alvorlige sykdommer.. dette vil ikke en lege si direkte til deg, men de tenker nok sitt. :)

Lenke til kommentar

Nei det er kanskje ikke mer å gjøre....

Tror nok ingen hadde slått seg til ro med slike symptomer.

Hele poenget er at det blir verre og verre.

Jeg er ikke frisk men syk. Jeg vet.

Mine nærmeste vet også.

Men hva kan man gjøre...

Jeg våkner hver dag med feber over 38 grader. I mange måneder....

Jeg har lest og satt meg grundig inn i helseangst.

Hvis det ikke er alvorlig så burde det vel gått over nå.

Ja jeg har søkt hjelp hos nettleger. Samtlige har svart at dette er noe som bør utredes videre. At man ikke kan avfeie det som angst. Og foreslått mange relevante undersøkelser. Men det hjelper jo ikke så lenge det "bare" kommer fra en nettlege.

Har også fått anbefalinger fra kreftleger om ulike undersøkelser. Men disse måtte fastlegen ta stilling til ble det sagt. Og som sagt her er jeg stemplet.

Jeg er ikke naiv.

Og jeg skulle så gjerne hatt hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette dreier seg om stresset livssituasjon som skaper somatiske problemer. Jeg tror det er i samme kategori som spiseforstyrrelser, tvangslidelse og panikkangst. Nevrotisk overaktivitet grunnet for mye dopamin fremst i hjernen antageligvis. De som har det er fremragende til å fokusere på ting de vil, men kan også være veldig fokusert på ting som trigger angst.

Endret av festen
Lenke til kommentar

http://panicdisorder...a/COMTStudy.htm

 

Er du nysgjerrig kan du sjekke om du har dobbelt opp av lav-aktivitet versjonen av dette genet som bryter ned dopamin fremst i hjernen ( Met158). Sannsynligheten for at du skal ha den kombinasjonen er ca. 32 %. Det er dessuten er bra kombinasjon for høy intelligens. Det gir ca. 13 ganger så høy risiko for panikkangst, sammenlignet med dobbelt opp av høy-aktivitet genet i en sør koreansk studie. Og større smerte sensitivitet.

http://ajp.psychiatr...85&journalID=13

Endret av festen
Lenke til kommentar

Kan legge til litt mulige typer angst i forhold til OCD. asbest, mineralull, mobilstråling, vannkvalitet, betongstøv, hiv, hudkreft, kreft, diabetes, frykt for løsemidler, møkk fra hunder, jeg greier ikke å se for meg at noen med OCD vil ha hund, bakterier i alle mulige situasjoner, som i forbindelse med servering av mat, dørhåndtak, doseter, flyskrekk osv, kjennetegnet er at en ikke er stand til å sette en minimal sannsynlighet for noe tilside, selv om en vet det er usannsynlig at det er farlig. Panikkangsten kommer i etterkant av slike situasjoner, dersom en oppførte seg normalt og satte frykten til side. Frykten eller panikkangsten den med problemet fylles med da er den samme som om sannsynligheten er 0,01 % som om den er 50 % for noe skummelt. Det er umulig å bruke logikken til å få ned frykten. Tankene går i sirkel igjen og igjen, kanskje nok til å fylle flere bøker hver dag og i timer på samme tema uten evne til å skifte. Problemer med enkle valg. Følgende kunne skjedd under grilling av biff. Noen legger tilbake en biff de såvidt har smakt på, på grillen. Så brukes samme utstyr for å snu denne, som de andre biffene. Noen med OCD ville neppe da greid å spise noe av det som ble servert, som hadde vært indirekte i kontakt med den biffen noen hadde spist av. via spader eller klyper.

Endret av festen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

1. Du har ÅPENBART ikke kreft. Du må ganske enkelt ta deg sammen og legge fra deg den tanken. Symptomene har null og niks med kreft å gjøre og ingen lege i verden vil ta deg alvorlig når du babler om kreft i forhold til det du har. Hvis du har en alvorlig sykdom er det ikke kreft.

 

2. Du har muligens magnesiummangel. Magnesiummangel vil i tillegg til kalkavleiringer og smerter i muskler og ledd gi ANGST, som både leger og folk her i tråden har hengt seg opp i at du har. Prøv 600mg magnesium daglig, det er reseptfritt.

 

3. Sørg for at du har tatt følgende tester hos legen: cortisol, C3, C4. Hvis en av disse testene verdiene er lave kan det forklare hvorfor du har feber.

 

Anonym poster: 48c6983220d15119ee957030f25a094a

Lenke til kommentar

Jeg har tatt disse prøvene og har også testet magnesiummangel. Har vært hos tre ulike kreftleger som alle anbefaler videre utredning i form av ulike undersøkelser. Problemet er at fastlegen min ikke tar meg alvorlig. Og det er han som må henvise meg videre.

Hvordan i alle dager kan du si at dette ikke er symptomer på kreft?

Nattesvette, blodig oppspytt og feber i 10 mnd???

Jeg har ikke smerter i muskler og ledd.

Jeg har trøbbel med lymfesystemet bl.a

Lenke til kommentar

takk for info om OCD.

Men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i dette..

De som kjenner meg vet også at dette er fysisk betinget - selv om jeg selvfølgelig er redd for hva som er årsaken.

Som en lege jeg kjenner sa:

Man kan i allefall helt umulig få feber og blodig oppspytt av angst....

 

Jeg håper ingen andre må oppleve det jeg har opplevd i helsenorge med denne saken

Lenke til kommentar

Jeg skjønner veldig godt at du uroer deg hvis du har hatt feber og blodig oppspytt i 10 mnd.

10 mnd med feber er uvanlig lenge.

Det er rart legene gir seg med å utrede med de symptomene du har.

 

Jeg har selv opplevd at to nære familiemedlemmer har blitt avfeid på lignende måte, hvor det senere har vist seg at det har vært kreft. Ene fikk beskjed om at det var lungebetennelse og ble behandlet for det i flere mnd, og så utredet videre da behandlingen ikke ga noe bedring.

Så man skal absolutt ikke stole blindt på leger.

Men nå har jo du vært hos flere, og til og med spesialister, så det er jo ganske annerledes.

Hadde du hatt kreft ville de definitivt ha funnet det ut til nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...